Forum > Demolåtar
Jocke - Wook
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 30.04.2012, 17:58:14 ---Snygga gitarrer och bra mix.
Känns då och då lite otajt.
Tror det behövs sång eller också lite mer instrumentala "utflykter"...
/Asti
--- Slut citat ---
Tack! :) "Fluktar ut!" :P Ja, denna anrättning fordrar fler eller andra ingredienser... får se vad det kan bli!
/Jocke tf kock
Wernborg:
Trevlig låt. Instrumentalt tema/solo eller sång behövs tycker jag också. Men som HasseFX var inne på så känner även jag att det kunde höra hemma i en film i befintligt skick.
Skumt det där med trummorna. Menar du att dom blir otajta av sig själv. Är väl bara att kvantisera?
Jocke:
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.05.2012, 11:30:42 ---Trevlig låt. Instrumentalt tema/solo eller sång behövs tycker jag också. Men som HasseFX var inne på så känner även jag att det kunde höra hemma i en film i befintligt skick.
Skumt det där med trummorna. Menar du att dom blir otajta av sig själv. Är väl bara att kvantisera?
--- Slut citat ---
Tack W! :)
Det är inte bara var själva slaget kommer utan även nivån som inte går att kontrollera när allt ligger i samma fil här. Så klart skulle det gå att pilla till dem men jag har antagligen rört till det rejält en gång i tiden när jag började på... Har inte analyserat riktigt vad problemet är men anar att alla samples börjar "rätt" i takten och man vill ju inte ha det riktigt så... Tror att "riktiga" trumprogram fixar det där.
Gjorde någon slags ovetenskapligt test med vänner på ett annat forum för några år sedan och det vi uppfattade som rak takt var lite förskjuten för att det alls ska upplevas som levande. Min tanke är alltså att inte peta mer i det förrän jag har sådan ordning på de andra filerna att jag inte bara ställer till större oreda... :rolleyes: B)
Wernborg:
--- Citat från: Jocke skrivet 01.05.2012, 11:59:17 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.05.2012, 11:30:42 ---Trevlig låt. Instrumentalt tema/solo eller sång behövs tycker jag också. Men som HasseFX var inne på så känner även jag att det kunde höra hemma i en film i befintligt skick.
--- Slut citat ---
Tack W! :)
Det är inte bara var själva slaget kommer utan även nivån som inte går att kontrollera när allt ligger i samma fil här. Så klart skulle det gå att pilla till dem men jag har antagligen rört till det rejält en gång i tiden när jag började på... Har inte analyserat riktigt vad problemet är men anar att alla samples börjar "rätt" i takten och man vill ju inte ha det riktigt så... Tror att "riktiga" trumprogram fixar det där.
Gjorde någon slags ovetenskapligt test med vänner på ett annat forum för några år sedan och det vi uppfattade som rak takt var lite förskjuten för att det alls ska upplevas som levande. Min tanke är alltså att inte peta mer i det förrän jag har sådan ordning på de andra filerna att jag inte bara ställer till större oreda... :rolleyes: B)
--- Slut citat ---
Märklich.
Ett tips:
Kopiera trumspåret (tysta originalspåret och behåll som backup) och hårdkvantisera det nya spåret på sextondelar.
De flesta DAW kan också dela upp ett midi spår till separata tracks per not. Perfekt för trummor. Och blir lättare att ställa velocity per trumma då.
Wernborg:
Måste bara tillägga att hästgräggsgitarren är strålande bra. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida