Forum > Demolåtar

JT - undrar hur en gitarr ska spelas till detta

<< < (5/7) > >>

MaxB:
En taffligt försök...

bjurte:

--- Citat från: bjurte skrivet 25.04.2012, 07:27:36 ---Varsågod!! Det där solot skulle man kanske övat in sig på lite  mera.. :lol:
Men det blev i allfall en liten hint på hur jag hör låten.. ;)
Tyvärr har jag lite mycket nu med Generalskap och 2 st. reznac låtar som pockar på..
Men Mahan lät ju lite intresserad...

--- Slut citat ---
Alltså om du gillart,så visst kan jag bistå med kompgurorna.
Det jag inte hinner är att hålla i projektet,så om detta faller dig på 'läppen' och någon
håller i det hela och styr upp bland harmonier och ackordbyten/arr,så visst hinner jag 'Rocka loss' lite kompgura,men solo
vete fanken,jag/min hjärna  och shuffle är inte bästisar om man säger så(det blir mest en massa snubbel).. :rolleyes:

Jay Thomas:
Härligt MaxB! :) Du hittade ju en bra tråd där!
Bjurte, det räcker om du lägger dina räkor, jag kan hålla ihop det.

MEN att ändra harmonierna är jag inte så pigg på, dels för att jag inte kan, dels för att jag inte vill... ;)

bjurte:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 26.04.2012, 09:24:59 ---Härligt MaxB! :) Du hittade ju en bra tråd där!
Bjurte, det räcker om du lägger dina räkor, jag kan hålla ihop det.

MEN att ändra harmonierna är jag inte så pigg på, dels för att jag inte kan, dels för att jag inte vill... ;)

--- Slut citat ---
Blev kanske lite feltolkat där.. ;)
Menar inte att du ska ändra harmonierna,utan kanske mest rhytmiken(läs basen) och lite snubbel som dök upp på ett fåtal ställen,dom ställer till
det för min 'enkla' hjärna se.. :lol:
En stadigare bas helt enkelt,'orgel snubblet' var ju bara på några få ställen och går säkert att fixa till i midi-editorn..

Ps. Och du det låter verkligen 70:o tal om detta,lite mer klarhet skulle göra låten gött,flytta framm soundet en 10 år vetja!! ;)
En sak till,vilket Tempo går den i ??

Jay Thomas:
OKi, då är jag med! Tack för klargörandet. :)

Den går i 95 BPM.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion