Forum > Demolåtar

Marre - När du är grå och ensam

<< < (8/9) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.07.2013, 13:46:16 ---Skön livekänsla. Ser mig själv sitta med kall öl nere på Wirströms i Gamlastan och stampa takten. Gött jobbat från alla inblandade.

--- Slut citat ---

Tack, den har grym livekänsla, skulle vara skoj att göra den nån gång!

--- Citat från: Asti skrivet 27.07.2013, 14:32:18 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.07.2013, 13:39:10 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.07.2013, 13:04:50 ---Nu har jag hört den här låten i ett antal versioner!  :)
Skön sång här av Marre med härliga tvåstämmiga blå toner!
Snyggt gitarrspel av Eddi, men tycker nivån ska sänkas något i de partier där Marre sjunger.
Får för mig att trummorna (bl.a. baskaggen) är lite hög i början, men det intrycket
försvinner efter hand...
Väldigt snyggt ljud på basen också!
/Asti

--- Slut citat ---

Det är verkligen en cool låt att sjunga till, Cykeln ska ha stort tack för spel/text & arr :rolleyes:

Visst, tyckte oxå att jag lät liiite starkt i ljudbilden, vi får väl se vad Cykeln gör, om han tycker det behövs.

Nä nu går jag och badar, här är det 28 grader:D

/Marre

--- Slut citat ---
Nej, jag menade att gitarrnivån bör sänkas något i de partier den samsas med sången.  :)
Sångnivån tycker jag är OK!

--- Slut citat ---

Okejrå :-) Tack!

--- Citat från: equality skrivet 27.07.2013, 15:40:33 ---Härlig bluesfeeling Marre! Bra lir i övrigt. Blues ska göra gott-ont och det gör denna, thnx!

--- Slut citat ---

Lite skall det smärta, bra att feelingen når fram :P

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.07.2013, 02:13:07 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 22.04.2012, 00:07:34 ---Det här är VERKLIGEN blues.

--- Slut citat ---
Word.  B)

--- Slut citat ---

Nice, hoppas Cykeln ser det här nu, vilken låt han har gjort, räknade till 4 olika verrar här nyss :D

--- Citat från: Henric skrivet 28.07.2013, 10:06:41 ---
Mycket bra - blues är gött!  :wub:

--- Slut citat ---
Blues är mumma :rolleyes:

/Marre

Roffe H:
Grymt bra är kanske lite utnött vid det här laget, men det är just precis vad det är och bra låtar, härlig sång och suveränt gitarrspel blir aldrig nött...vilken blues, vilken underbar version. Hurra!  B)  :D   B)  :D
/Roffe H

Tokai:
Bra sväng, men tycker texten och sången inte går ihop ibland, lite improviserat låter det som. Sen vet ja inte om jag lyssnar på rätt version. Lyssnar på den högst upp.
Cykelns text är ofta så spot on. Marres röst passar bra. Gillar nog det här bättre än de andra tolkningarna, känns mer tillbaka till rötterna.
Ibland blir lite som fan vad vi har kul, inget fel med det, men vill nog ha det lite mer.. ja vad då?

Alatar:
Yeah! :-)
Blues är inte min kopp te vanligtvis. Men det här låter härligt. Strong insats av Marre. Snyggt!

Plinka:
 :) :) :)
Jättesnyggt, sången är grym  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion