Forum > Demolåtar
Marre - När du är grå och ensam
egghuvud:
Coolt, lite essvarning på sångljudet men grymmt sjunget och snygga gitarrer. Gillar gospelpianot med :)
Marruschkka:
--- Citat från: egghuvud skrivet 04.05.2012, 14:07:15 ---Coolt, lite essvarning på sångljudet men grymmt sjunget och snygga gitarrer. Gillar gospelpianot med :)
--- Slut citat ---
Glömt att svara dej på den här Eggs, stort tack,det här var så jätteroligt att sjunga på till Cykelns sköna text och pianolir, samt Eddis förnämliga gitarrprylar som höjde den här ledsamma blusen till skyarna :wub:
Vi kan sjunga blues tillsammans oxå har jag märkt.."i ett oliiiidligt famntag..du slipper mej aldrig.." :P
Happy Midsummer!!
/Marre
Marruschkka:
--- Citat från: Larsson skrivet 26.04.2012, 22:32:05 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 26.04.2012, 22:03:04 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 26.04.2012, 01:04:13 ---vågar man frågan hur du fått till basljudet?
grym låt som sagt! :)
--- Slut citat ---
Yepp det vågar man absolut fråga.
och svaret är Trilian
Låten står som sagt EZ-player för - jag har bara satt ihop den
--- Slut citat ---
ok.. det förklarar det sköna basljudet
tack för svar
--- Slut citat ---
Tack Larsson :P
En skön låt, och MaxB gjorde oxå en underbar verre av denna, det här är en härlig låt att spinna vidare på, i olika versioner :P
Jag fick en nostalgi-kick här, så duktiga musiker inblandade, härligt :wub:
/Marre
Asti:
Nu har jag hört den här låten i ett antal versioner! :)
Skön sång här av Marre med härliga tvåstämmiga blå toner!
Snyggt gitarrspel av Eddi, men tycker nivån ska sänkas något i de partier där Marre sjunger.
Får för mig att trummorna (bl.a. baskaggen) är lite hög i början, men det intrycket
försvinner efter hand...
Väldigt snyggt ljud på basen också!
/Asti
Marruschkka:
--- Citat från: Asti skrivet 27.07.2013, 13:04:50 ---Nu har jag hört den här låten i ett antal versioner! :)
Skön sång här av Marre med härliga tvåstämmiga blå toner!
Snyggt gitarrspel av Eddi, men tycker nivån ska sänkas något i de partier där Marre sjunger.
Får för mig att trummorna (bl.a. baskaggen) är lite hög i början, men det intrycket
försvinner efter hand...
Väldigt snyggt ljud på basen också!
/Asti
--- Slut citat ---
Det är verkligen en cool låt att sjunga till, Cykeln ska ha stort tack för spel/text & arr :rolleyes:
Visst, tyckte oxå att jag lät liiite starkt i ljudbilden, vi får väl se vad Cykeln gör, om han tycker det behövs.
Nä nu går jag och badar, här är det 28 grader:D
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida