Forum > Färdiga produktioner
MaxB "Lost Love" med Matteman, Girly och Hagis
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.04.2012, 22:56:11 ---En väl spenderad 8:a Wonderbaum i kubik :D
--- Slut citat ---
Tack!
--- Citat från: bjurte skrivet 21.04.2012, 02:19:43 ---Har lite svårt för vals,men rösten,RÖSTEN !! och sången. :wub:
--- Slut citat ---
Vals - :lol: - men rösten har magi!
--- Citat från: Dividend skrivet 21.04.2012, 10:24:52 ---Håller med bjurte om er kvinnliga duett-erska levererar nåt exceptionellt på den här.
MaxB - din sång är som gjord för sådan här musik. (Vad är det för ballad? ;)
Hagis på trummorna förgyller också. Och Matteman på sitt vis.
--- Slut citat ---
Håller med gällande duett-erska och kul att sjunga med Girly i en låt där rösterna kommer fram så tydligt. Som du skriver tycker jag också att alla gjort en superinsats. Balladen är egen och det började (precis som det står i första inlägget) men en tvåstämmig grej på gitarrhalsen en kväll.
En riktigt trevlig grej är att Girly i en så enkel grej hör melodi, text och rytmik och omsätter det i ett sångspår som känns helt perfekt då hon skickar det.
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.04.2012, 10:41:19 ---Festivalen lätt bästa låt, arr, sång, melodi. Allt.
Kul att Eva Dahlgren ville vara med och sjunga på engelska. Men hur gjorde du för att få in George Harrisons slidespel på denna? Seans?
Bra jobbat hela gänget.
--- Slut citat ---
Håller med om arr, sång, melodi B) Det där med festivalen är redan omhändertaget av andra. Lost Love kommer nog presenteras på annat håll för att nå flera lyssnare. Får se vad det blir. Vi är flera som med glädje tar tag i och utvecklar material, där det här är den första låten. En andra "svensktoppslåt" är på god väg och en tredje fick liv igår i och med att Girly kollade mina "Gitarrskola MaxB"-klipp på youtube. Fick ett mail av henne igår med bifogad superbra sångmelodi, början på text och skön rytmik, som passar som handen i handsken till en av mina gamla idéer.
George Harrison ja, tror att det har att göra med rätt inställning till gitarren... :P
Det fanns någon fundering på om slidespelet borde ha mer driv i sig. Men en annan tanke som fick bestämma var att ha den så här enkel, nästan som en eftertänksam människa som talar och väger varje ord på guldvåg (om nu liknelsen fungerar).
Tack Wernborg!
cykeln:
Ja det här var ju min nr 1 - och ibland har ju tom jag rätt :D
Jättesnygg lite klassisk ballad
Bra colab verkar det ju också ha varit
Kul om den fick se sig om lite i världen!
pxm:
Förtrollande !!!!!
Bra text väl sjungen.
mvh
Bribedant:
Onödigt snyggt B) Vad mycket det gör när sången sitter klockrent.
Grejerna låter bara bättre och bättre, Hagis.
Basen är lite långt fram men det gillar ju vi basister. Borde heta ba-först och inte ba-sist.
MaxB:
--- Citat från: Bribedant skrivet 21.04.2012, 20:13:50 ---Onödigt snyggt B) Vad mycket det gör när sången sitter klockrent.
Grejerna låter bara bättre och bättre, Hagis.
Basen är lite långt fram men det gillar ju vi basister. Borde heta ba-först och inte ba-sist.
--- Slut citat ---
You got your ears - you got your soul
telling me the truth - of rock'n'roll (citat av MaxB 2012-04-21)
Innan jag skickade in slutmixen till Festival 23 PM:ade jag övriga involverade och frågade om mixen. Tror inte jag fick några synpunkter på det så jag skickade in låten. Sen sa Matteman att den är lite bastung. Så dags då... :lol:
Och det innebär nog att Lost Love inte vinner loudnesskriget, i den här versionen.
Kanske blir det en annan slutmix senare - antar det. Har som sagt några till låtar som ligger i pipen, med samma sammansättning musiker - hoppas jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida