Forum > Färdiga produktioner

MaxB "Lost Love" med Matteman, Girly och Hagis

<< < (6/7) > >>

Eddi:
Välförtjänta applåder där, det vart ju riktigt bra med ramlande text också :lol:

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 20.01.2017, 00:39:36 ---Välförtjänta applåder där, det vart ju riktigt bra med ramlande text också :lol:

--- Slut citat ---

Jag tycker det blev en rolig video med flera ad hoc-lösningar, där saker blev fel och där låt tre och fyra går på tok för snabbt. Snacka om att jag var speedad och inte lyckades hålla takten i fingerpickingen men ändå fick till det på något vis. 
Roligt med applåder efter notställs-sänkningen och textblads-vändningen, mitt i munspelssolot. Applåderna kom, inte på grund av munspelandet, utan på grund av trixandet med notstället, precis som efter ett avancerat eller uppskattat solo, utfört av en instrumentvirtuous. 

Marruschkka:
"Lost love" är en mycket bra låt och du sjunger den så fint, gillar dina uppgångar här, känsligt :rolleyes:

Slipa bara lite på uttalet, den här kommer att gillas på Engelen :D

/Marre

Edit: Även lyssnat på verren med de andra nu. Jättebra det med, tunga trummor, Girly briljerar förstås och snygg bas, Max den här är väldigt bra oxå, men nu känns det som 2 olika låtar som var för sig har sin egen kvalitet och live blir din egen verre självklar :rolleyes:

Good luck!

MaxB:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.01.2017, 13:12:02 ---"Lost love" är en mycket bra låt och du sjunger den så fint, gillar dina uppgångar här, känsligt :rolleyes:
Slipa bara lite på uttalet, den här kommer att gillas på Engelen :D
/Marre
Edit: Även lyssnat på verren med de andra nu. Jättebra det med, tunga trummor, Girly briljerar förstås och snygg bas, Max den här är väldigt bra oxå, men nu känns det som 2 olika låtar som var för sig har sin egen kvalitet och live blir din egen verre självklar :rolleyes:
Good luck!

--- Slut citat ---

Att slipa på uttalet är det lite ont om tid till. Måste fokusera på helheten - det är många pusselbitar som ska på plats...
Upptäcker under träningen många möjligheter att göra fel och behöver lära mig hur jag kommer runt olika fel utan att det stör för mycket.

Och det är närmare tjugo låtar jag kan hinna med under måndagskvällen så jag plockar fram och provar flera jag inte spelat på länge. Jag kommer spela både egna och covers och på en del upptäcker jag att loop-pedalen faktiskt går att använda, på andra inte  alls.
Kul som sjutton att öva, fantastiskt roligt faktiskt och det ger färdighet och rutin.

Visst är originalet en grym låt! En av mina favoriter och även en av Lenas favvisar...

Toby:
Mycket fin liten ballad! Tjejen som sjunger är bara grym. Klassisk uppbyggnad av låten som funkar kanon. Snyggt jobb. Grattis!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion