Forum > Färdiga produktioner
MaxB "Lost Love" med Matteman, Girly och Hagis
pxm:
En bra mix, fina sånginsatser. Spännande att lyssna till, håller intresset uppe hela tiden.
Ljudbilden är spännande också... :)
mvh
MaxB:
--- Citat från: MOMA skrivet 09.11.2015, 22:56:31 ---Jomen det här var ju ett lyft att få lyssna på! Och det är tveklöst ett plus att det är ett co-lab på distans. Kul att det funkat så attans bra!
Skulle vara kul att höra lita tugg om hur processen såg ut, inkl teknik mm.
Bra sång, naturligtvis av bägge vokalisterna och som sagt - en bra trummis förgyller låten med den där äkta känslan som man alltid går bet på annars.
Kul att höra!!
--- Slut citat ---
Kommer inte ihåg så mycket av hur det gick till. Vi hade ett litet "distans-band" på gång vi fyra, som vi kanske kallade till Quehanna (min ide på bandnamn sen barndomen).
MaxB hittade på en liten tvåtonsföljd (videon i första inlägget) som jag skickade till Girly
Girly överraskade med vad hon skapat - parallellt med den text jag skapat. De passade som hand i handsken men jag minns inte om min del kom innan, samtidigt eller efter Girly's.
Hagis som du nämner är ju en suverän trummis med mer, som har många bra idéer
Matteman (basisten i punkgruppen KSMB) levererar så mycket mer än basspelet. Han har underbara idéer om låtuppbyggnad, hör harmonier i huvudet som är läckra och levererade pianospelet som så förtjänstfullt fyller luckor där inte sången störs.
MaxB levererade gitarrer och sång och orgel är det väl också.
Allt är mixat i MaxB gamla trötta musikdator (nu ersatt av en laptop med några år på nacken) med samma gamla Cubase från förra seklet, som jag fortfarande använder. MaxB många tips på väg av de andra i mixprocessen som följde.
Men mer minns jag inte.
--- Citat från: pxm skrivet 10.11.2015, 03:21:34 ---En bra mix, fina sånginsatser. Spännande att lyssna till, håller intresset uppe hela tiden. Ljudbilden är spännande också... :)
--- Slut citat ---
Tack, ja, vi var några medverkande som också tyckte den blev riktigt bra.
MaxB:
Provade att spela och filma "Lost Love", där jag gör allt själv, med hjälp av loop-pedal och en oktavpedal till gitarren.
Det är spännande eftersom det blir en del att hålla reda på för fötterna också.
Kanske nån mer än jag tycker det är intresasant. Det är en kul utmaning att använda fötterna, då man är gitarrist.
Fraseringen i texten blev inte hundra men det får jag öva på innan jag spelar den live på Engelen i Gamla Stan
på måndagskvällen den 23 januari, om en dryg vecka.
Eddi:
F*n Maxen - hatten av - det här är det bästa du gjort nån gång - skitbra :D :D :D
Om du kan få fram det här på scenen så .... ja låt vågen gå det är super.....
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.01.2017, 00:32:03 ---F*n Maxen - hatten av - det här är det bästa du gjort nån gång - skitbra :D :D :D
Om du kan få fram det här på scenen så .... ja låt vågen gå det är super.....
--- Slut citat ---
Vad som helst kan gå fel på scen och några saker kanske inte blev optimala.
Men man måste prova på allt - även följsamma engelska levande notställ!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida