Forum > Färdiga produktioner

MaxB - När du är grå och ensam

<< < (2/7) > >>

morgonte:
Skönt! Kanonlirat på munspelet! Inget fel på sången heller!

Det som jag upplever som problemet med det skitiga sångspåret är att kompet är helt rent. Munspelet SKA låta skitigt, men när sången låter skitig förväntar jag mig att hela inspelningen ska vara det. Så, det är nog helt rätt som du tänker att lätta på smutsen på sången lite, den andra vägen är väl att skita ner bakgrunden i stället...

MaxB:
Det var inte lätt att få sången renare då den redan går genom en gammal mikrofon med naturliga begränsningar.

Eddi:
Suveränt - känsla i kubik här. Nu ser jag att du har lagt upp version två ska lyssna på den tänkte bara säga att jag är inne på Earl Greys linje här att skita ner Cykeln lite tror jag skulle göra susen dessutom och upp med guran lite där inte trynorgeln regerar.

Edit: Nu har jag lyssnat på version 2 och det blev ju kanon med rösten det där t.o.m. så att jag inte tycker att resten av musiken behöver skitas till. Perfekt. Det framgår inte av tråden men att det är Stefan som gjort texten står väl fullständigt klart i alla fall för mig - annars har du överraskat mig totalt Maxen.

MaxB:
Stefan är textskapare av rang - han har gjort även denna.

Jag upplever vid jämförelse idag att det borde vara mer basfrekvenser på sången. Kanske borde ta bort lite diskant. Sången är lite vass upplever jag. Nån som håller med, nån annan åsikt eller tips?

egghuvud:
Snygga gitarrer och snyggt munspel. Håller nog med Yllet om sångljudet. Ide´n är cool men frågan är om den håller. Skulle kanske vara bättre med ett vanligt sångljud isället för det där vitageljudet. Det skär sig liksom för mycket i förhållande till resten av kompet som är så mycket renare.
I övrigt bra jobbat.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion