Forum > Färdiga produktioner

MaxB - När du är grå och ensam

<< < (3/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: egghuvud skrivet 20.04.2012, 11:27:01 ---Snygga gitarrer och snyggt munspel. Håller nog med Yllet om sångljudet. Ide´n är cool men frågan är om den håller. Skulle kanske vara bättre med ett vanligt sångljud isället för det där vitageljudet. Det skär sig liksom för mycket i förhållande till resten av kompet som är så mycket renare.
I övrigt bra jobbat.  :)

--- Slut citat ---

Tack för gitarr och munspel. Det blir inte lätt att lägga om sången. Den kom ju i stunden tillsammans med munspelet den gången för en vecka sen. Tror inte jag kan ge den rättvisa med ett rent ljud, så här en vecka senare. Får nog försöka arbeta vidare med att rena till befintligt sångljud, om det går...

Eller så gör jag inte mer på den här... Har några andra låtar på gång, som troligen får mer fokus.

cykeln:
Hallå mr Blues!
D-ligt bra känsla i detta. Munspelet är ju kanon och gitarren bra.
Sången har mycket känsla men som några skrivit så är det lite för mycket vintage jfr med övrigt.
Skulle nog må bra av lite mer basfrekvenser som du skriver.
Kanske du kan lyfta fram guran vid några partier - tror att Eddi var inne på det också.
Tack för omhändertagandet!  :D

Larsson:
vafalls en till verre på denna låt

och ytterliggare en skön version..lyssnade precis på marre´s
detta sitter som smäcken, det som skär sig för mig är trummorna
de skulle kunna skitas till så att de jobbar bättre med sången tänker jag
dista till dem lite kanske skulle sätta pricken över I:et..

men det fynkar bra som det är ochså

gott jobb folks! :)

Eddi:
Blues e så infernaliskt bra uttryckssätt så det är oöverträffat helt enkelt. Love this version :D

MaxB:
Tack för tyck! Ja Cykelns grund är perfekt om man vill testa att ta ut svängarna och komma utanför gränserna. Men det blir nog ändå inte ny sång på denna i alla fall inte inom överskådlig tid.
Nu ut och öva mer dragspel på nästa låt efter "Lost love". Ska spela ungefär som i introt på Dire Straits-låten "Walk of Life" - på dragspel!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion