Forum > Färdiga produktioner
Turn off your television - Long walk
robc:
Thumbs up, typiskt bra TOYT låt !
robc
Eddi:
Ljudet mellan 88 och 98 och på slutet är utöver ditt vanliga knaster. Det där med störande är ju en generationsfråga många av oss har ju varit med om att plattorna blivit slitna och repiga och det var ju inte kul alls. Vi förknippar alltså detta från ryggraden med att det är negativt.
Men dina braiga mixar med just knastret är ju förväntat nu så jag har vant mig - låten är bra men lite långsam kan jag tycke samtidigt som det är en massa känsla just med släpigheten. Jag tror att detta tilltalar eran målgrupp på ett bra sätt.
Kul att få höra en ny låt från er :)
bjurte:
Lugn och skön låt,virveln lät lite malplacerad,och det där med knaster,jag är med på Eddis resonemang till 100%
det förknippas med tråkigheter som när favorit vinylen fått för mycket stryk.. :(
Yllet:
Stort tack för alla fina svar och kommentarer. Detta kommer tveklöst att bli den lugnaste låten på hela plattan, då kommande bitar är mer upptempo.
Ang. virveln, som en del känner är lite "felplacerad", är faktiskt en av de saker som jag och bandet är mest nöjda med gällande inspelningen. Roligt att man kan tycka så olika och faktum är ju att det är just detta som gör musik så fantastiskt! Vi var redan från början ense om att vi ville ha ett distat ljud, nästan elektroniskt i detta fall. Det är en helt vanlig virvel, uppmickad med en beta57a på överskinnet, sen kompressor och eq, ingen trigger eller liknande.
Vi har förresten även gjort en video till låten: http://youtu.be/KM1cRc0eYM8 ihopklippt av gamla VHSband från 90-talet (dock lite annan mix, anpassad till youtube)
mvh Jon
morgonte:
Det här gillar jag! Laptoplyssning här med, så mixen kan jag inte uttala mig om, bara att virveln som först stack ut lite väl mycket vande man sig snabbt med.
Kom att tänka på finska Paavoharju. Kanske inte så mycket gemensamt förutom folkinfluenserna och knastret, men det räckte för mina synapser.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0qtpLXf_fK4#!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida