Forum > Demolåtar

I Charons båt :)

(1/4) > >>

Dividend:
Charon blev sisådär 12-13 minuter innan jag kom på hur jobbigt det var att sätta noterna till ett sådant stycke (och sen hitta nån som är villig att sjunga det gratis ;). Det blir två låtar med pretentiöst tegneriansk text, av klassiskt skolad sång på det ena eller andra viset.
--------------------------------------

http://loveandfriendship.se/CHaron1-test2.mp3

Detta är en update! (24/6)

Några invändningar, råd, intressanta iakttagelser, information eller något annat med denna version som är bra eller dåligt? ;)

Tack på förhand! :)

equality:
Trevande, porlande och susigt. Men mono är inte så kul och det blir lite grötigt i nedre mellanregistret. Några snygga, bestämda passager kring 02.30. Gillar't men når inte upp till din klass i årtidsverket. 

Fredrik Karlsson:
Musiken är bra men tyvärr så duger inte ljuden på långa vägar, låter tyvärr plast i mina öron.
Det kanske iofs inte går att åstadkomma verkligare ljud än så här när det gäller klassiska instrument?

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 23.06.2007, 18:39:14 ---Trevande, porlande och susigt. Men mono är inte så kul och det blir lite grötigt i nedre mellanregistret. Några snygga, bestämda passager kring 02.30. 

--- Slut citat ---

grötighet är en fin balansgång, jag gillar ju gärna två-tre teman samtidigt.... Men mono??? Som i icke-stereo??

--- Citera ---Gillar't men når inte upp till din klass i årtidsverket.
--- Slut citat ---

Vänta tills sång lagts på!

ynot:
gillar tema fugurerna mycket
kanske skulle kunna behöva lite mer utrymme mellan instrumenten.
o att sträkarna kune få åka lite lugnare så det blir lite mer konstraster...

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion