Forum > Demolåtar

mahan - MAKE UP

<< < (12/12)

mahan:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.04.2012, 01:35:31 ---Det här är riktigt j*kla asskön pop-rock som mycket väl kunde vara utgiven av orginalartisterna vilka man nu väljer att det ska låta som - finns flera faktiskt - rikltigt riktigt bra 7 guldstjärnor av fem möjliga.

--- Slut citat ---
Oj ojj! :wub:
Vet ju inte snart hur man ska svänga sig efter dessa kommentarer.
Kan ju bara tillägga att det känns jätte... näe.. det känns skitkul att det gillas!

--- Citat från: Tokai skrivet 28.04.2012, 18:38:52 ---Vilken frenesi!
Tror nog det är bland bästa herr mahan gjort.
Tycker kanske sången kunde variera sig lite ibland. Lite för mycket krut hela tiden liksom.
wernis gitarr passar perfekt och är guld, men jag vill ha upp den i volym.
Riktigt tungt pung gung - you are the kung!

--- Slut citat ---
Herr mahan... :lol: :D
The king of the pung eller hur var det ni igen :D
Bugar o båkkar för upplyftningen!

--- Citat från: Tokai skrivet 28.04.2012, 20:39:14 ---eddi
ja jag vet, jag är ett geni
Det där med pung och kung kom sig av två saker. Dels var det nån som gillade min låt "När jag var ung" och tyckte det lät som... "när jag var en" poppung, sen dels på en dikt som skrev men just nu inte hittar men som handlar om det japanska paret herr och fru Pung, där fru Pung olycktvis blir våldtagen i Gamla Stan. Det här bra dikt och det rimmar med vår kung - men hittar inte dikthelvetet - återkommer isåfall - fast i en annan tråd (och med en låt)

--- Slut citat ---
Ups...
Den diskusionen vågar jag inte delta i.. :unsure: :D

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.04.2012, 01:26:01 ---Låter jättebra om precis allting. Bra gitarrdialoger. Basist som jag är uppskattar jag också den feta basens snortajta vandringar. Finns inget att klanka på i mixen. Uttalet känns inte riktigt 100 på "Hello"-stroferna.
Personligen gillar jag inte alltför långa låtar, och den här känns som det eventuellt kan vara en refräng för mycket. Men som sagt, det är tycke och smak.
Jag är sjukt imponerad hur ett enmansband med gäst kan få det att låta så här stort och festligt.  :)

--- Slut citat ---
Tackar väldigt för uppskattningen av basen, det är ju mera sällan som det instrumentet blir uppmärksammat... tyvärr!
Och kan helt underteckna uttalandet om "Hello"-stroferna, dom uppkom långt innan låten var klar och sen blev dom likxåm där hängande och kanske... jag säger kanske, kan jag tänka mig att antingen skrubba bort dom eller köra nåt häftigare istället för en aningen naiv "Hellöu"

--- Citat från: Dividend skrivet 29.04.2012, 16:25:26 ---Jättebra!

--- Slut citat ---
Jaaa.. kan inte säga mer än.. TACK Per!

--- Citat från: pxm skrivet 30.04.2012, 16:03:52 ---Suveränt, och det sitter bra både mixningsmässigt och musikaliskt.
mvh

--- Slut citat ---
Kul att den sitter hos dig! :)

INNERLIGT TACKSAM IGEN EN GÅNG FÖR LYSSNINGAR OCH KOMMENTARER!
Ha en skön Walborg!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion