Forum > Demolåtar

mahan - MAKE UP

<< < (5/12) > >>

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.04.2012, 11:00:44 ---Okej,nya mixen..
Jag drog fram motorsågen och startade den.Men insåg att jag inte hörde musiken så jag slog av den.Då tog jag fram avbitartången och klippte naglarna istället.
Riktigt bra detta Johan.Jag körde monitorlyssning på HÖG volym och det lät färdig skivprodd om alstret.Mitt solo svammel i förra lyssningen kan du släppa låten behöver inte det.Du har ett kort solofills/lir vid 100 som sitter gjutet och det räcker.Sången är riktigt bra här!
I min bok så är detta värt fem hattar i luften av fem möjliga,riktigt bra som sagt.
Mike

--- Slut citat ---

TAKK o BÅKK för alla rattarna Mike!
Har ännu gjort en finalmix som hittas i trådbörjan och nu tror jag att låten får vara FÄÄÄRDIG! :D

--- Citat från: bjurte skrivet 19.04.2012, 11:04:27 ---Nu sitter sången som en Smäck...skitbra !
Gitarrfillsen är kanske lite för 'diskreta/låga' men visst börjar det låta färdigt nu..

--- Slut citat ---

Tackar Bjurte! :wub:
Lyfte gurorna aningen i den sista finalmixen som finns i trådbörjan snart.

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 19.04.2012, 11:22:09 ---Ja, vad ska jag säga utom att the Mahan is back for sure! :) :D  :wub:

--- Slut citat ---
KIITOS JT! :wub:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.04.2012, 11:54:19 ---Helt riktigt Bjurte,jag glömde skriva det om gurorna så nu är vi två Johan :)
Mike

--- Slut citat ---

FIXAT! ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 19.04.2012, 12:46:42 ---Jäää, jää bra mix och kul med lite fills mellan ackorden. Kul att du är produktiv mister!  B)
Du har rent och fint ljud - själv gör jag smutsig blues nuförtiden.

--- Slut citat ---
TAKK å BÅKK!
Ska ta mig tid att lyssna smutset ditt och se om det behövs kemtvätt eller... :P

--- Citat från: Eddi skrivet 20.04.2012, 00:48:08 ---Jag har lyssnat på version 2 och som du anger så är den lite ovanlig-  med en chorusgitarr som jag inte riktigt vet om det passar in på en sådn här rockig låt :ph34r: Samtidigt är ju ljudet snyggt så.....
Trummorna låter bra men jag saknar 16-delar på reffedelarna det skulle lyfta lite så att den inte kändes fullt så lång. Sång och lir i övrigt perfekt.
Mahan rules :D

--- Slut citat ---

Tjou EDDI!
Bra feed här, har slipat ännu en gång på mixen o resultatet finns i trådbörjan och om den ännu innehåller ovanligheter beror på att kompositören gillar lite "annorlunda" greijer! :rolleyes:

INNERLIGT TACKSAM FÖR ALLA GODA FEEDS OCH TACK FÖR LYSSNINGARNA! :wub:

Wernborg:
Kul att bli diskuterad i tråden.  :D   Men du fixar ju detta bra själv. No probs.

Fillgitarren ligger liksom utanför hela arret. Mer som att en gitarrist avdelats till att enbart göra fills. Det blir inte så naturligt tycker jag. Jag trodde det hade varit mer logiskt om du gjorde riffguran mer levande och la fillsen på den istället.

Bra mix.

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.04.2012, 20:56:02 ---Kul att bli diskuterad i tråden.  :D   Men du fixar ju detta bra själv. No probs.
Fillgitarren ligger liksom utanför hela arret. Mer som att en gitarrist avdelats till att enbart göra fills. Det blir inte så naturligt tycker jag. Jag trodde det hade varit mer logiskt om du gjorde riffguran mer levande och la fillsen på den istället.
Bra mix.

--- Slut citat ---
Tjou W!
Alla stora musiker blir ju helt klart omdiskuterade på detta forum och du e ju inget undantag. ;)
Tackar för kommentaren och lyssningen, återkommer!

h.  johan

Eddi:
Fasen så skööön den är oavsett 16-delar MEN den senaste stoppar vid 162 på KR-spelaren och även den nedladdade versionen stoppar för tidigt det måste vara nåt fel som är trasigt Johan kan du ladda upp en ny variant please

mahan:

--- Citat från: Eddi skrivet 20.04.2012, 21:34:11 ---Fasen så skööön den är oavsett 16-delar MEN den senaste stoppar vid 162 på KR-spelaren och även den nedladdade versionen stoppar för tidigt det måste vara nåt fel som är trasigt Johan kan du ladda upp en ny variant please

--- Slut citat ---
Tjou EDDI!
Testat alla laddningar och allt tycks funkka för mig, vilken variant e det du har problem med?

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion