Forum > Färdiga produktioner
Farväl Vinter - The Last Plant (synt)
ynot:
gillar synt mattan alla 80,.90 tal
sköt drag kanske att sången skulle sänkas lite lite gran ligger lite utan på det övriga ... brejket i slutet lite otajt över gång eller bara konstig kanske..
roligt o höra kommer knappt ihåg vinter så lite fel ärstid kanske ...men gillas
alllt väl tony
Light Head:
Tackar Ynot. Det där med sången är noterat!
Vad är det som är otajt vid övergången? Vilken tid, ungefär? Det måste ju kollas.
1up:
Roligt att höra en så välgenomarbetad låt.
Rösten är mjuk och personlig. Långt ifrån POP-grejs. Önskar lite mer närhet i sången. Vad menar jag då med närhet? Texten låter lite hmm, vad ska vi säga, som sagt men utan ställningstagande. Går det att förstå? Förslagsvis låta texten styra uttrycket på sången. Allt är väldigt avslappnat och behagligt, dock gärna mer sång näramare textens innehåll.
"Sig" på något ställe får gärna uttalas som talspråk "sej". Brukar kännas mer naturligt och äkta då, utgående ifrån att du vill säga det personligt.
Soundet är lite Depeche? Har personligen lite svårt för det men låt inte det hindra.
Uppbyggnaden av verser, refränger och mellanspel är väldigt igenomtänkt. Låtens största förtjänst är väl egentligen att allt passar väldigt bra tillsammans. Det är lätt att få spretiga element i sina kompositioner. Både ryhtmmässigt och vad gäller frekvensutrymme. Så det är guldstjärna. :)
Det finnns en viss humor i låten också med tanke på blipp-bloppet. Slutet är roligt t.ex. och de sista slagen slår innan låten tar slut.
Förslag vore då, som sagt förutom sångens uttryck, att på sina ställen komplettera ljudbilden med fler ljud för att göra starkare intryck på lyssnaren. Ibland kommer synthslingor som är fina i sig, och om du dubblar dem med andra ljud och sprider ut det i registret kan effekten bli mer effektfull och starkare. Gillar texten mä.
Det kliar i fingrarna över att säga att du ska ändra soundet i låten, men det är nog inte så klokt på det stora hela. Du har ditt uttryck som är fint och Du. Att behålla det är nog mycket bättre än att någon annan ska få sina ljudfetitischer tillfredsställda. _Låten_ är ju riktigt bra!
Hade så fint och lycka till!
Light Head:
Tackar 1up!
Väldigt bra och mycket inforamtion/tankar.
Vilket sound skulle du vilja ändra till? (Kommer nog iofs inte att ändras, men det kan vara lite kul att få en annan infallsvinkel)
1up:
Kul kommentaren lyckades bidra. :)
Soundet? Well, för mig är soundet i din låt det här varma spaciga och synthiga 80-90-talet? Tänker mig nog lite nyare synthljud med mer dist och, lite mer POP, mer ljus än mörker. Väldigt svårt att beskriva. Kan inte ge något bra tips på någon annan låt som har ett sound jag skulle föredra mer heller, tyvärr.
Lite mindre värme, rundhet, gummi och reverb, är det bästa jag kan göra för dig i text. Och nu kämpar jag verkligen. :)
Vilken framtid har du utstakad för låten?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida