Forum > Färdiga produktioner

Farväl Vinter - The Last Plant (synt)

<< < (3/4) > >>

Light Head:
Framtiden,,,  en EP ligger nära till hands. :-)

Jag har försökt att få lite klarhet i just ljudbilden, men det är skitsvårt! Det låter 80-tal om allt, vilket jag egentligen inte är missnöjd med, men jag vill få till något som är lite mer mordernt oxo.

Det finns ju väldigt få band som gör sådan här musik nu för tiden. Det sista "dog ut" för typ 10 år sedan....

Vad finns kvar? Sista mannen på jorden, Universal Poplab?

Tillbringade gårdagen på ett hotelrum i centrala Stockholm och lyssnade på en jäkla massa musik. Vet inte om jag blev klokare på det, men några tankar/ideer började gro. Nu skall jag bara lyckas formulera dem.

Det brukar vara allt för filosofiskt när jag tänker till. :-)

Wernborg:
Gott intro. Sen kommer sången som har väldigt bra sound. Nära och bra. Lustans ja... hmmm. Mer angegemang i sången efterlyses. Lite lojt nu, men det kanske hör till?

Skojiga blippljud.

Jag brukar digga högt mixad sång, men här tycker jag nästan det blir för mycket av det goda. Ta ner lite tycker jag.

Väldigt bra arrat.

DåligtGehör:

--- Citera ---Jag brukar digga högt mixad sång, men här tycker jag nästan det blir för mycket av det goda. Ta ner lite tycker jag.
--- Slut citat ---

Håller med. Det känns lite även lite tunnt/ihåligt under sången på något sätt. Kanske de tama trummorna som gör det? Sången behöver lite mer karaktär.

DjViss:
Skulle jag inte spelat NES och gått på dagis på 80-talet hade jag lätt vart synthare :)
Stor cred till dig/er som för syntharvet vidare.

Ni har fått till ett fint sound som påminner mig lite om VNV som jag gillar skarpt..
Vissa låtar man hör på t ex en fest frågar man en polare om vad den heter och skriver ner namnet i sin mobil för att leta upp sen dagen efter. Den här är en sån låt. Sketabra helt enkelt!

Light Head:
Tack Wernborg och tack DåligtGehör! Bra tankar och åsikter!

Å tack DjViss, kul att höra. Dina polare kommer att hitta låten på myspace om de letar där...  :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion