Kontrollrummet

Tribal

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Tanken är väl att man ska posta nya låtar här men när jag hittade denna i gömmorna så blev jag faktiskt lite inspirerad. "Less is more" som det heter. Denna är gjord på tiden då välljudande audio rätt ut/in i datorn var förbehållet de med gigantiska Pro Tools-system, så alla ljud kommer från en och samma Roland SC-88. Så kreativ som jag var med denna lilla låda händer inte ofta numer.

Gitarrgrejerna är inspelade via en GI-10 (det hörs när triggen släpper då det spelas lite fortare). :)


/Mein
« Senast ändrad: 15.04.2012, 23:40:00 by Mein »
www.soundcloud.com/meter


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :D en underhållande tidsresa.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul. Man jobbade en hel del förr för att få fantastiska resultat, då tekniken inte kommit så långt som idag. Otroligt imponerande då, att få till ett så här fantastiskt ljudkollage!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter schysst trots allt och som sagt inspirerande

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Genren - funkjazz? - ingår inte i min godispåse
men riktigt snyggt gitarrspel
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tribal (Tech) så det så härliga till. Skulle platsa på vilken av deras plattor som helst. Underbart.

Tack!

Känner igen mig i det där att man var mer kreativ för när det fanns begränsningar på ett annat sätt. Finns tre workstationsyntar jag kan varenda skrymsle i. Det började med Cazio CZ-230S. Följdes av Roland D-20 och avslutades med Korg 01/w FD. Efter det tog datorn vid och jag slutade lära mig mina prylar.


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Blev tvungen att lyssna då Scott Henderson och Tribal Tech tillhör mina absoluta favoriter.
Och-jo-det låter härligt mycket Tribal Tech. Så är det shysst mixat också så det osar
modern jazz kvalitet om det här. Överraskande bra, Mein. Det är första gången jag lyssnar
på något av dina alster och jag skall fortsätta lyssna. Det här låter ju spännande.
Väldigt bra jobbat.


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tribal (Tech) så det så härliga till. Skulle platsa på vilken av deras plattor som helst. Underbart.

Tack!

Känner igen mig i det där att man var mer kreativ för när det fanns begränsningar på ett annat sätt. Finns tre workstationsyntar jag kan varenda skrymsle i. Det började med Cazio CZ-230S. Följdes av Roland D-20 och avslutades med Korg 01/w FD. Efter det tog datorn vid och jag slutade lära mig mina prylar.


Ohhhh har du ägt en varg? Lite avis, själv fick jag nöja mig med en M1:a, fast den har servat mig väl och varit med i både studios och live under många år, samt att jag arrade låtar på dess inbyggda sequencer som ju inte direkt var en bomb av intuitivitet  :D


Jay Thomas

  • Gäst

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Var är länken??

//tf grinolle
Den e där...men du kanske kikar via telefon? - för när jag gjorde det så såg inte jag heller någon länk - syns via dator i alla fall
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skönt jazzfunk-driv här, snyggt jobb :P

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Jay Thomas

  • Gäst
Skickligt och konsekvent genomfört! :)

Min tekopp? För ovanlighetens skull, nej. Vet inte vad det är men jag gick inte igång på detta.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
GI-10 ?? Är det någon gitarrsynthgrejjsemojj??
Bra sound i alla fall,kanske lite väl 'kliniskt' men helt ok..
Spelet är kanon det oxo! ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Bästa soppan på en spik, även om SC-88 är kapabel i rätt händer (som höres) :) Framgår helt klart var din hemmahamn finns ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Min tekopp? För ovanlighetens skull, nej. Vet inte vad det är men jag gick inte igång på detta.

Ba' fattu sakna' länken!  B)

Var är länken??

//tf grinolle
« Senast ändrad: 15.04.2012, 18:15:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tribal (Tech) så det så härliga till. Skulle platsa på vilken av deras plattor som helst. Underbart.

Tack!

Känner igen mig i det där att man var mer kreativ för när det fanns begränsningar på ett annat sätt. Finns tre workstationsyntar jag kan varenda skrymsle i. Det började med Cazio CZ-230S. Följdes av Roland D-20 och avslutades med Korg 01/w FD. Efter det tog datorn vid och jag slutade lära mig mina prylar.
Ohhhh har du ägt en varg? Lite avis, själv fick jag nöja mig med en M1:a, fast den har servat mig väl och varit med i både studios och live under många år, samt att jag arrade låtar på dess inbyggda sequencer som ju inte direkt var en bomb av intuitivitet  :D
Jajamen. Vilket lyft att gå från D-20s linjära sequenser till en där man kunde kopiera hela stycken, spår etc. Med D-20 var man verkligen tvungen att manuellt spela varenda ton som lät i låten. Jobbigt. M1-an provade jag aldrig egentligen, men dom var väl ändå ganska lika?

Varenda keyboard och percussion på denna platta kom från min O1W. Inspelad 1996 har jag för mig.

[off-topic]Ursäkta trådkapningen[/off-topic]


Utloggad CunningCode

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Cunco.se
Riktigt kul att höra, och skickligt framfört.

Alltid lika roligt att höra sin jättegamla alster.. finns inget som frammanar kreativitet som begränsningar!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det här är ju helt otroligt bra!

Grymt inspirerande, som nån sa (det var kanske du? :) ) och snyggt mixat. Lite dialogartat på ett underbart sätt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad vstrs

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 40
  • Nord Electro!
    • Visa profil

Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Tackar! Kul att ni gillar. :)

GI-10 är alltså en gitarr-till-midi-låda som funkar förvånansvärt bra med tanke på sin ålder. Jag har för mig att denna är från -95 eller -96 (den heter 1995 men är inte säker på att det är tillverkningsåret) men GI-10 hade redan då några år på nacken.

Kul att flera nämner mixen då alla ljud är helt oskruvade ut från SC-88'an. Jag får aldrig annars beröm för mina mixjobb så vad ni säger är alltså ge fasen i att mixa i framtiden. :D

Tribal Tech är storfavorit även här hemma så alla likheter är fullkomligt avsiktliga. :)

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tjena Mein som vanligt fina goa låtar ifrån dig! :)