Forum > Färdiga produktioner

Tribal

<< < (4/5) > >>

Wernborg:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 15.04.2012, 13:55:24 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.04.2012, 13:39:44 ---Tribal (Tech) så det så härliga till. Skulle platsa på vilken av deras plattor som helst. Underbart.

Tack!

Känner igen mig i det där att man var mer kreativ för när det fanns begränsningar på ett annat sätt. Finns tre workstationsyntar jag kan varenda skrymsle i. Det började med Cazio CZ-230S. Följdes av Roland D-20 och avslutades med Korg 01/w FD. Efter det tog datorn vid och jag slutade lära mig mina prylar.

--- Slut citat ---
Ohhhh har du ägt en varg? Lite avis, själv fick jag nöja mig med en M1:a, fast den har servat mig väl och varit med i både studios och live under många år, samt att jag arrade låtar på dess inbyggda sequencer som ju inte direkt var en bomb av intuitivitet  :D

--- Slut citat ---
Jajamen. Vilket lyft att gå från D-20s linjära sequenser till en där man kunde kopiera hela stycken, spår etc. Med D-20 var man verkligen tvungen att manuellt spela varenda ton som lät i låten. Jobbigt. M1-an provade jag aldrig egentligen, men dom var väl ändå ganska lika?

Varenda keyboard och percussion på denna platta kom från min O1W. Inspelad 1996 har jag för mig.

[off-topic]Ursäkta trådkapningen[/off-topic]

CunningCode:
Riktigt kul att höra, och skickligt framfört.

Alltid lika roligt att höra sin jättegamla alster.. finns inget som frammanar kreativitet som begränsningar!

Dividend:
Det här är ju helt otroligt bra!

Grymt inspirerande, som nån sa (det var kanske du? :) ) och snyggt mixat. Lite dialogartat på ett underbart sätt.

vstrs:
Bra musik och kreativt.

Mein:
Tackar! Kul att ni gillar. :)

GI-10 är alltså en gitarr-till-midi-låda som funkar förvånansvärt bra med tanke på sin ålder. Jag har för mig att denna är från -95 eller -96 (den heter 1995 men är inte säker på att det är tillverkningsåret) men GI-10 hade redan då några år på nacken.

Kul att flera nämner mixen då alla ljud är helt oskruvade ut från SC-88'an. Jag får aldrig annars beröm för mina mixjobb så vad ni säger är alltså ge fasen i att mixa i framtiden. :D

Tribal Tech är storfavorit även här hemma så alla likheter är fullkomligt avsiktliga. :)

/Mein

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion