Forum > Demolåtar
Om skam och ensamhet
morgonte:
--- Citat från: Asti skrivet 15.04.2012, 12:14:38 ---Skön country-låt! Det svänger på bra!
Bra text och bra sång, även om jag tycker att betoningarna kunde
legat kvar på vissa stavelser ibland för att få lite mer eftertryck
och göra det lite mindre forcerat.
Känns som att sången har ett lite annat rumsljud än resten...?
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar! :)
Jag tror jag förstår vad du menar med betoningarna, att jag stannar upp mitt i en fras ibland, andas och börjar om. Var det inte det, kan du exemplifiera så jag fattar.
Reverb är bara påslängt, det behöver jag definitivt jobba mer med. Hoppas bara att det inte är mitt studiorum som slår igenom... Jag har inte plats för sångbås...
Hur som helst, tack för bra feedback! :)
--- Citat från: slipperman skrivet 15.04.2012, 13:15:36 ---Felan blev ju kalasbra! VG är ju sådär när man går utanför de rekommenderade tempona för samplingarna. Din sångröst passar väldigt bra in. Kontrasten mellan country-struttet och innehållet i texten är förledande, men som sagt det är inte första gången man trallat på en glad melodi och först långt senare kommer på att texten är djupt tragisk. Tydlig och bra prodd!
--- Slut citat ---
--- Citat från: cykeln skrivet 15.04.2012, 12:45:45 ---Läste texten först innan jag lyssnade på låten.
Mycket bra och stark text - berörde verkligen.
När jag sen lyssnade ställdes den lite på ända av den hurtiga countrysvängen.
Läste att det var lite din tanke så det var ju helt rätt.
Men texten är stark nog att stå för sig själv och får då en annan betydelse.
Låter riktigt bra om BIAB tycker jag - fiddle-solot speciellt!
Tycker också sången är bra - Den och hela låten får mej att tänka på något av Kjell Höglund
Reagerar lite mot en av gitarrerna - den ligger på höger sida - som spelar kontinuerligt och då lite mot grundtakten så att det blir lite rörigt
Försök få med dig festivaltjejerna att lägga några ljusa harmonier
Men det är jättebra som det är!
--- Slut citat ---
Tack för uppmuntande tillrop!
Apropå kontrasten text-musik. Funkar det på svenska, eller är vi för ovana med det? Jag tänkte mig få till ett text-musik-förhållande liknande det här (inga övriga jämförelser... :P)
Gitarrerna ska göras om...Tror jag har fått lite olika swing-kvantisering på dom.
Nej, inga tjejer, det funkar inte i denna låten... Men lite fler stämmor kanske...
Vi får se. Tack för kommentarerna! :)
MaxB:
Fiolljudet är bra i det där solopartiet. Upplevde att det var mer fart i det från början - men att det sen trampade vatten...
Ja, en steelguitar skulle passa bra men det är nog inte så gott om frivilliga sådana...
SYNTH:
Mitt te också om man ska skoja till det gillar detta förstås! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida