Forum > Demolåtar

Dj Viss - Ta mitt nummer (nästan klar WIP)

<< < (2/3) > >>

Gurano:
Inte min musik men det låter bra i mixen - kanske lite vass i mina lurar dock.

Ha det gott
Gurano

Asti:
Fin energi, som någon sa! Mixen känns lite "vass", lite för diskantrik.
Saknar också en del av basen som brukar finnas i låtar av den här karaktären.
Tror att låten skulle behöva sång, eftersom det inte händer så mycket!
Skala gärna ner arret i något parti mitt i låten, för att sedan bygga upp den igen...
/Asti

DjViss:

--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 13:29:50 ---Fin energi, som någon sa! Mixen känns lite "vass", lite för diskantrik.
Skala gärna ner arret i något parti mitt i låten, för att sedan bygga upp den igen...
/Asti

--- Slut citat ---

Thanks! Man blir lätt döv när man sitter själv så det här värdesätts.
Från början var väl ideen att lufta upp diskanten för att få lite luft i ljudbilden men allt eftersom fler instrument tillkom låten
blev det tajt om plats mellan 2-6 khz och medföljande volymhöjningar gjorde att det i slutmixen blev lite väl mycket boost där.

Basen är klurig. Kanske blir den tydligare när jag dämpar över mellan/diskant. Får helt olika ljudbilder mellan mina lurar (Porta Pro ) och högtalarna (Audio Engine A2). Är väl inte den mest uttalade hi-fi nörden men kanske bör se över mer, mot produktion riktade, hörlurar.

Lite oklar över vad "arret" syftar på då jag helk saknar musikalisk/låtskrivar-skolning. Tänker du ett bryt i ackordföljden (vilket faktiskt behövs) eller dämpning av vissa instrument/melodier. Är sjukt mycket noob på musikbegrepp utanför Frutiy Loops grå inhängnad.. =)

Asti:

--- Citat från: DjViss skrivet 14.04.2012, 21:07:17 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 13:29:50 ---Fin energi, som någon sa! Mixen känns lite "vass", lite för diskantrik.
/Asti

--- Slut citat ---

Thanks! Man blir lätt döv när man sitter själv så det här värdesätts.
Från början var väl ideen att lufta upp diskanten för att få lite luft i ljudbilden men allt eftersom fler instrument tillkom låten
blev det tajt om plats mellan 2-6 khz och medföljande volymhöjningar gjorde att det i slutmixen blev lite väl mycket boost där.

Basen är klurig. Kanske blir den tydligare när jag dämpar över mellan/diskant. Får helt olika ljudbilder mellan mina lurar (Porta Pro ) och högtalarna (Audio Engine A2). Är väl inte den mest uttalade hi-fi nörden men kanske bör se över mer, mot produktion riktade, hörlurar.

Lite oklar över vad "arret" syftar på då jag helk saknar musikalisk/låtskrivar-skolning. Tänker du ett bryt i ackordföljden (vilket faktiskt behövs) eller dämpning av vissa instrument/melodier. Är sjukt mycket noob på musikbegrepp utanför Frutiy Loops grå inhängnad.. =)

--- Slut citat ---
Nej, jag menar ett lugnare parti där vissa instrument tystnar och de som är aktiva dämpas en aning.
Då får man en paus/återhämtning och kan därefter på nytt öka instrumenteringen och intensiteten efterhand.
Detta ger ju lite variation utan att behöva bryta harmoniföljd eller melodi.
Sedan skulle det ju naturligtvis ge ytterligare variation om du la in ett stick med lite andra harmonier,
men jag vet inte om det är nödvändigt....
/Asti som också saknar låtskrivarskolning

pxm:
Skönt sound och det går att lyssna till. Mixen är bra.
Men, mannen-i den här låten behöver du något som överraskar, bryter av
det hela och gör den mer intressant-även om det jag hör är bra.
Kanske några andra trummor och något dissonant ackord (V7 eller VII7-5 eller
varför inte ett altererat V7b5b9)mot den annars så konsonanta musiken som är bra komponerad.
Något som får en att hajja till och kanske litet andra trummor under just det sticket !!!!
Gillar det du gör och låten är bra i sig men......ta detta med en god nypa salt för jag har
druckit vin ikväll och har sinnena fulla med bruk....något som bryter mot det trygga konsonanta.

Full ikväll, sorry-men jag gillar låten och den har potential.

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion