Forum > Demolåtar
Gurano & Easy Peasy - Lekande Didgeridoo
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.04.2012, 01:09:37 ---Dojodojodojo låter väldigt främmande men kul. En auburgin (skrev jag grönsak nu kanske) skulle vara stolt över dig tror jag. Jag anar också violinen men gillar trots allt din gitarr bäst - längesedan jag hörde den känns det som.
--- Slut citat ---
Ja om Aboriginer skulle vara stolta för det här så blir jag mycket glad...men det tror jag npg inte :)
Det var kanske länge sedan jag hade min distade reverbiga/delayiga gura här på KR, men det blir säkert mer framöver
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2012, 07:07:54 ---Coolt Göran.
Väldig ursprungsfeeling i det där instrumentet..Cool effekt i en låt. Jag gillar ju också din gura - bäst :D men detta hade coolhetsfaktor 200 på en houndred degree scale..
Mike
--- Slut citat ---
Tackar!
Kul att du gillar.
Det är i alla fall kul att testa nya grejor som man inte behärskar det minsta tycker jag - utvecklande för kropp och själ för mig. Det är kul när man vågar göra "fel" :D
Tack för lyssningarna
Gurano
MaxB:
Har du teoretiskt hajat principen bakom andningstekniken? Jag har aldrig kollat upp hur man gör för att hålla liv i tonen länge.
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.04.2012, 11:49:41 ---Har du teoretiskt hajat principen bakom andningstekniken? Jag har aldrig kollat upp hur man gör för att hålla liv i tonen länge.
--- Slut citat ---
Blåsa av bara faan och sedan hålla tummarna...nä man jobbar mycket med att hålla lyft i munnen för utblås samtidigt som man snabbt andas in med näsan...tror jag. Man blir andfådd!...men det är kul att testa :)
Gurano
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 11.04.2012, 11:59:04 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 11.04.2012, 11:49:41 ---Har du teoretiskt hajat principen bakom andningstekniken? Jag har aldrig kollat upp hur man gör för att hålla liv i tonen länge.
--- Slut citat ---
Blåsa av bara faan och sedan hålla tummarna...nä man jobbar mycket med att hålla lyft i munnen för utblås samtidigt som man snabbt andas in med näsan...tror jag. Man blir andfådd!...men det är kul att testa :)
Gurano
--- Slut citat ---
Formar man läpparna som då man spelar trumpet - men långsamt vibrerande läppar?
Vad kosta den där rackarn?
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.04.2012, 13:30:29 ---Formar man läpparna som då man spelar trumpet - men långsamt vibrerande läppar?
Vad kosta den där rackarn?
--- Slut citat ---
I Australien kostade de målade "snäckorna" ca 300 skr - om man ville ha en rak så var de billigare.
Tror att både läppsättning och andning är lika trumpetspel
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida