Forum > Färdiga produktioner

Asti och CPG - Unattended (klar)

<< < (2/9) > >>

Asti:
JT - snabbt svar:  :rolleyes:
Gurano - Skönt att höra!
MaxB - Är lite osäker på exakt vad du menar med sången innan refrängen...?
          Tanken är att det är refrängen som inleder låten. Men du kanske menar versen före andra refrängen?
          Håller med dig ang elbasen, den bör nog varieras och "lugnas ner" en aning!
          Det är CPG som sjunger lead i verserna och andra delen av sticket. Jag sjunger övrigt.
          Verkligen roligt att du gillar låten!
cykeln - Just nu känns det som att jag inte blir av med förkylningen. Har tyvärr även smittat CPG...
            Skönt att låten håller!

Tack för värdefull feedback!
/Asti

jonnerstone:
Håller med Herr Cykel, behåll förkylningen, det låter snorbra  :D

Men allvarligt, det där lilla nasala som förkylningen tillför passar låten som handsken. Jag brukar ju tjata på dig att sången på dina låtar ofta låter lite för basig och ligger lite för mycket ovanpå låten och att du borde sjunga lite längre från micken ibland. Här låter sången perfekt och som en del av musiken, inte alls lika bumlig i basen. Antar att du skurit lite mer än du normalt brukar göra. Du bevisar än en gång dina outstanding sångmelodiskaparkvalitéer (långt ord). Finns nog inte många som kan tävla med dig när det gäller melodislingor. Grymt skön låt. Upplevde det lite rörigt i slutet, men det är nog allt jag har komma med när det gäller förbättringar. Jävligt bra helt enkelt!!

Micke

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 09.04.2012, 20:50:48 ---MaxB - Är lite osäker på exakt vad du menar med sången innan refrängen...?
          Tanken är att det är refrängen som inleder låten. Men du kanske menar versen före andra refrängen?
          Håller med dig ang elbasen, den bör nog varieras och "lugnas ner" en aning!
          Det är CPG som sjunger lead i verserna och andra delen av sticket. Jag sjunger övrigt.
          Verkligen roligt att du gillar låten!

--- Slut citat ---

Den första sången ligger bakom instrument och kommer inte fram som den borde i mixen. I det som jag sen trodde var en refräng kommer rösten fram bättre. Ja, bra är rösten.

Eddi:
Skön låt och arr klagar inte ens på tremolon som jag tyckte var lagom i denna dystra låt.
Sjunger inte CPG bara ystra låtar?

Men jag hör faktiskt att du är förkyld och inte alls lika tonsäker som vanligt men kan hålla med flera som säger att din distans till membranet eller vad det nu är som gör det låter bra (inte bättre än vanliga Asti) men bra! Gissar att det blir ny sång på leaden när snuvan försvunnit, då tycker jag du ska försöka åstadkomma samma distans i den här låten i vart fall. Körerna och andrastämman låter finfint men man hör dom ju inte enskilt...

Krya på dig och rock on :D

mahan:
Tjou Asti!
Klämmer på med lite Beatles vibbs på sina ställen, egentligen på många ställen och det betyder PLUS påäng.
Riffet som kör igenom låten e verkligt fängslande. Enda som jag kunde tänka mig att önska är bakgrundskören, den borde breddas ut så att den ordentligt skiljer sig från den snygga leadsången. Snyggt jobbat, nice feelings fast sorgliga stundom.

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion