Forum > Färdiga produktioner

Asti och CPG - Unattended (klar)

<< < (7/9) > >>

Asti:

--- Citat från: slipperman skrivet 14.04.2012, 19:50:59 ---Himla skön melankoli i denna. Får en att fundera på vad som händer när Carema sätter klorna i en och skall byta pottan på bestämda tider....
Framförandemässigt: Håller med kören av röster som säger att låta förkylningen vara kvar. Jag reagerar inte alls på några surheter eller så. De glidningar som finns tycker jag tillhör stilen och ger karaktär. Får dock plocka Eddis fallna tremolomantel och tycka att där pianot är ensamt i början och nånstans i mitten blir det för mycket: mina ögon for som pingpongbollar av stereoeffekten som blev och jag hann bli lite yr :) närå, men kanske lite mindre just där eller i alla fall mindre stereo. Skönt break vid 129, lyfter hela låten. Jag upplever också att det är någon gardin som behöver dras bort för att få fram lite mer brillians i mixen.

--- Slut citat ---
Ja, det är nog ingen dum idé som Eddi brukar påpeka ang stereobredden på tremolot!
Ska dra ner på det så ni inte trillar av stolen och gör er illa pga yrsel!  :)
Har testat lite nu med Autotune på "lead"-sången, men tycker inte det gav något märkbart resultat...
Kanske behöver jag skära lite mer i det låga registret och höja en aning i diskantregistret för att få mer briljans...?
Tack för feedback!
/Asti

Dividend:
Låt oss hoppas att du inte får det så här på hemmet :D

Då kommer jag och hälsar på.

Jag gillar också låten, det är skön stämning som man bara flyter med i. Bra dubbat och fin sångmelodi, egentligen inte så melankolisk om man bortser från texten. Kanske lite för mycket verb på sången? :)
Kanske substantiv också, men det funkar så här också :)

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 15.04.2012, 11:09:30 ---Låt oss hoppas att du inte får det så här på hemmet :D
Då kommer jag och hälsar på.
Jag gillar också låten, det är skön stämning som man bara flyter med i. Bra dubbat och fin sångmelodi, egentligen inte så melankolisk om man bortser från texten. Kanske lite för mycket verb på sången? :)
Kanske substantiv också, men det funkar så här också :)

--- Slut citat ---
Så fort jag vet var jag hamnar ska du få en inbjudan!  :D
Jag funderade ett tag på att enbart sjunga pronomen och ackusativobjekt,
men det blev lite svårbegripligt, så verben och substantiven fick vara kvar.  :rolleyes:
Roligt att du gillar låten! Tack för feedback!
/Asti

cykeln:
Kan vi inte skapa ett Kontrollrummets-pensionärshem
på samma sätt som skådisarna hade sitt.
Egna andelsrum/lägenheter, gemensam studio och kök a la Plura
En stor lada som byggs som till konsertlokal där vi ger årliga mycket eftertraktade konserter
 :D

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 15.04.2012, 12:52:26 ---Kan vi inte skapa ett Kontrollrummets-pensionärshem
på samma sätt som skådisarna hade sitt.
Egna andelsrum/lägenheter, gemensam studio och kök a la Plura
En stor lada som byggs som till konsertlokal där vi ger årliga mycket eftertraktade konserter
 :D

--- Slut citat ---

Kontrollhemmet!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion