Forum > Färdiga produktioner

Asti och CPG - Unattended (klar)

<< < (5/9) > >>

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 14.04.2012, 14:07:18 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 13:38:58 ---Är fortfarande förkyld, så jag måste tyvärr vänta med att sjunga om!
Bumpar därför och ser om jag kan snappa upp lite fler tips innan det blir dags.  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Stay cold!  :D

--- Slut citat ---
Kan inte säga att jag behöver anstränga mig precis för att förbli förkyld... :wacko:
En riktigt envis förkylning som verkar ha satt sig i bihålorna. Käkar redan penicillin
mot fästingbett, men den gäller väl antagligen enbart för det...
Nej, ska inte gnälla mer, är ändå på benen och kan ju spela in instrumentalt så länge!  :)
Tack för tanken, även om jag inte håller med!  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.04.2012, 14:14:23 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.04.2012, 13:46:23 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 13:38:58 ---Är fortfarande förkyld, så jag måste tyvärr vänta med att sjunga om!
Bumpar därför och ser om jag kan snappa upp lite fler tips innan det blir dags.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Mitt tips är att inte sjunga om och behålla röstkaraktären som är nu. Lägg på en liten svag autotuner bara så är saken biff. Den magi som finns i tillfälligheterna (en liten förkylning i detta fall) kommer du inte kunna återskapa....tro mig....been there, done that!

--- Slut citat ---
Ja saker som biff ska man inte negligera :)

--- Slut citat ---
Biff är gott!  :)
/Asti t.f. gourmet

jonnerstone:

--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 14:12:06 ---
/Asti

--- Slut citat ---

Mitt tips är att inte sjunga om och behålla röstkaraktären som är nu. Lägg på en liten svag autotuner bara så är saken biff. Den magi som finns i tillfälligheterna (en liten förkylning i detta fall) kommer du inte kunna återskapa....tro mig....been there, done that!

--- Slut citat ---
Har du också varit förkyld?  :rolleyes:
Nej, skämt åsido - du har kanske rätt i det!
Men slutet med kören måste jag göra om, det blev inte riktigt bra.
Btw, vet faktiskt inte hur Autotuner funkar. På samma sätt som vocoder?
Att man lägger en midifil där man "spelar" tonerna och refererar till sångspåret...?
Tack för ny feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Du lägger AT som en insert på sångspåret. I pluggen väljer du sen tonart, moll/dur, vilken typ av röst (tenor, bas  osv) och hur mycket/hårt/snabbt den ska justera.

Håller med om att körerna i slutet måste sjungas om. Lite rörigt där.

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.04.2012, 14:41:54 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 14:12:06 ---
/Asti

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Har du också varit förkyld?  :rolleyes:
Nej, skämt åsido - du har kanske rätt i det!
Men slutet med kören måste jag göra om, det blev inte riktigt bra.
Btw, vet faktiskt inte hur Autotuner funkar. På samma sätt som vocoder?
Att man lägger en midifil där man "spelar" tonerna och refererar till sångspåret...?
Tack för ny feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Du lägger AT som en insert på sångspåret. I pluggen väljer du sen tonart, moll/dur, vilken typ av röst (tenor, bas  osv) och hur mycket/hårt/snabbt den ska justera.

Håller med om att körerna i slutet måste sjungas om. Lite rörigt där.

--- Slut citat ---
Tack igen för info!
/Asti

Tokai:
Hej Asti!
Har lyssnat på denna innan bumpen men befann mig på annat ort och lite problem att svara via mobil.
Håller med de flesta att sången får en viss karaktär pga förkylningen. Liksom lite beslöjad. Intressant. Tycker som Jonnerstone att du
behåller denna version. Men sen kan du göra en ny med din sk vanliga röst.
HM skriver lite intressant om vanans makt...
Körens du-du du är jag lite osäker på. Tanken är god men frekvensmässigt kommer den inte fram. Bättre nog att sjunga en oktav högre/alt falsett, alt stråkar.
Det är en bra låt. Är svag för allt som har tremolo. Vispar funkar också, men som oftast vill jag ha mer än bara en enkel loop, dvs breaks. Måste gå att fixa via midi?
När fick du fästingbettet, förra sommaren? Eller härjar dom vilt året om i Småland?
Autotune vill jag inte rekommendera till dig. Finns det nån här på KR som sjunger lika glasklart som du?
Vet att du sjunger om ifall det låter lite surt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion