Forum > Färdiga produktioner
Asti och CPG - Unattended (klar)
Asti:
Är fortfarande förkyld, så jag måste tyvärr vänta med att sjunga om!
Bumpar därför och ser om jag kan snappa upp lite fler tips innan det blir dags. :)
/Asti
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 13:38:58 ---Är fortfarande förkyld, så jag måste tyvärr vänta med att sjunga om!
Bumpar därför och ser om jag kan snappa upp lite fler tips innan det blir dags. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Mitt tips är att inte sjunga om och behålla röstkaraktären som är nu. Lägg på en liten svag autotuner bara så är saken biff. Den magi som finns i tillfälligheterna (en liten förkylning i detta fall) kommer du inte kunna återskapa....tro mig....been there, done that!
cykeln:
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2012, 13:38:58 ---Är fortfarande förkyld, så jag måste tyvärr vänta med att sjunga om!
/Asti
--- Slut citat ---
Stay cold! :D
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.04.2012, 13:46:23 ---
/Asti
--- Slut citat ---
Mitt tips är att inte sjunga om och behålla röstkaraktären som är nu. Lägg på en liten svag autotuner bara så är saken biff. Den magi som finns i tillfälligheterna (en liten förkylning i detta fall) kommer du inte kunna återskapa....tro mig....been there, done that!
--- Slut citat ---
Har du också varit förkyld? :rolleyes:
Nej, skämt åsido - du har kanske rätt i det!
Men slutet med kören måste jag göra om, det blev inte riktigt bra.
Btw, vet faktiskt inte hur Autotuner funkar. På samma sätt som vocoder?
Att man lägger en midifil där man "spelar" tonerna och refererar till sångspåret...?
Tack för ny feedback!
/Asti
Eddi:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.04.2012, 13:46:23 ---
/Asti
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ja saker som biff ska man inte negligera :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida