Forum > Färdiga produktioner
Asti och CPG - Unattended (klar)
Asti:
jonnerstone - Njae, jag föredrar nog att bli av med förkylningen trots allt. :)
Jag har inte skurit mer än normalt, men sjunger högre (tonartsmässigt) än jag brukar, vilket kanske är orsaken..?
Försöker ständigt hitta nya sångmelodier, men känns som att jag upprepar mig då och då...
Jättekul att du gillar låten! Kören är inte bra i slutet, det upplevs säkert lite rörigt...Den ska absolut göras om!
MaxB - OK, då tror jag att jag vet vad du menar! Tack!
Eddi - Tänkte nog att du skulle kommentera tremolon på pianot! :) Men OK, då verkar det som att det klarar sig!
CPG är också förkyld, så den här gången gick han med på en lite lugnare låt! :)
Ja, jag ska försöka komma ihåg hur jag sjöng in detta när det blir dags för omtagning.
Kören vill jag inte ska vara för framträdande, men jag ska kolla vidare på mixen.
Här är fortfarande rätt kyligt, så det är "rock on" som gäller när man är ute! ;)
mahan - Beatles-vibbar värmer! :) Riffet var utgångsidén för hela låten, men jag blev osäker på
om det var för repeterande och blev tjatigt. Hittills har ingen påpekat det i alla fall.... :rolleyes:
Bakgrundskören tycker jag är rätt bred. En stämma i mitten och en åt varsitt håll 60-70%...
Kanske skulle panorera ut mittstämman en aning åt något håll...?
Hjärtligt tack för lyssning, värmande ord och tips på förbättringar!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.04.2012, 23:18:03 ---
--- Citat från: Asti skrivet 09.04.2012, 20:50:48 ---MaxB - Är lite osäker på exakt vad du menar med sången innan refrängen...?
Tanken är att det är refrängen som inleder låten. Men du kanske menar versen före andra refrängen?
Håller med dig ang elbasen, den bör nog varieras och "lugnas ner" en aning!
Det är CPG som sjunger lead i verserna och andra delen av sticket. Jag sjunger övrigt.
Verkligen roligt att du gillar låten!
--- Slut citat ---
Den första sången ligger bakom instrument och kommer inte fram som den borde i mixen. I det som jag sen trodde var en refräng kommer rösten fram bättre. Ja, bra är rösten.
--- Slut citat ---
Ny lyssning - Jag tror att det är basen som ska hinna göra så mycket då sången börjar, som tar fokus från det huvudsakliga, sången. Låten vinner på att ha en lugnare bas där sången är i fokus, anser jag.
Harmonica mike:
Jorå Peter,jag håller med boysen - riktigt bra detta.
Man blir ju lätt "bekväm" då man sitter i sin ensamhet och spelar in och kör på gamla invanda(fungerande)arbetssätt.Men när man testar lite nya infallsvinklar,tänker på förkylningen och de vassa frekvenserna som du begåvat leaden med,så kan det bli pannkaka eller alldeles lysande som här.
Detta gillar jag som tusan och sågar inte på nåt.
4 hattar i luften samt en som jag snodde från en fågelskrämma - vilket torde landa runt 4,5 då cirkus på en femgradig scale..
Mike/tf skurk
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.04.2012, 11:41:24 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 09.04.2012, 23:18:03 ---
--- Citat från: Asti skrivet 09.04.2012, 20:50:48 ---MaxB - Är lite osäker på exakt vad du menar med sången innan refrängen...?
Tanken är att det är refrängen som inleder låten. Men du kanske menar versen före andra refrängen?
Håller med dig ang elbasen, den bör nog varieras och "lugnas ner" en aning!
Det är CPG som sjunger lead i verserna och andra delen av sticket. Jag sjunger övrigt.
Verkligen roligt att du gillar låten!
--- Slut citat ---
Den första sången ligger bakom instrument och kommer inte fram som den borde i mixen. I det som jag sen trodde var en refräng kommer rösten fram bättre. Ja, bra är rösten.
--- Slut citat ---
Ny lyssning - Jag tror att det är basen som ska hinna göra så mycket då sången börjar, som tar fokus från det huvudsakliga, sången. Låten vinner på att ha en lugnare bas där sången är i fokus, anser jag.
--- Slut citat ---
Håller med dig om basen! Den bör förenklas så att den inte dränker sången.
Tack för påminnelse!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.04.2012, 11:41:59 ---Jorå Peter,jag håller med boysen - riktigt bra detta.
Man blir ju lätt "bekväm" då man sitter i sin ensamhet och spelar in och kör på gamla invanda(fungerande)arbetssätt.Men när man testar lite nya infallsvinklar,tänker på förkylningen och de vassa frekvenserna som du begåvat leaden med,så kan det bli pannkaka eller alldeles lysande som här.
Detta gillar jag som tusan och sågar inte på nåt.
4 hattar i luften samt en som jag snodde från en fågelskrämma - vilket torde landa runt 4,5 då cirkus på en femgradig scale..
Mike/tf skurk
--- Slut citat ---
Det var verkligen roligt att höra! Nu känns förkylningen plötsligt mindre jobbig! :)
Ja, det är lätt att köra på i samma hjulspår utan att ifrågasätta!
Särskilt om man hittat ett tillvägagångssätt som brukar funka.
Tack för värmande ord!
/Asti t.f. fästingprisse
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida