Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Youre Not Alone
MaxB:
Bra spån där Jocke och Eddi. Jag väntar själv på att inspireras av en av Eddis gamla blueslåtar som han snart ska spela in och dela med sig av. Den hoppas jag att vi kan få att låta liknande det sound munspelaren Gary Primich har på plattan "Indian" (låt 4, 5, 10 eller 11) B)
Något sånt hoppas jag att vi kan få till. Då blir det inte exakt som nån annans musik utan snarare något eget som är filtrerat genom något annat. Det tror jag samtidigt är ett bra sätt att utvidga det egna musikskapandet. Så, när kommer bluesen Eddi! ;)
Eddi, menar du Yes platta "Close to the edge" (inte "närmare" utan "nära") :wacko:
Eddi:
Jag menar den här och bluesen kommer ska bara hitta den först :)
slipperman:
Coolt att skruva till olika ljud på sången! Solot efter första refrängen: hade det inte varit idé att försöka separera de olika gitarrerna genom att placera dem lite olika, kanske bara panorera isär dem. Nu konkurrerar själva solot med med den brötiga effektgitarren. Sen tror besservisserman också att du ville göra hjärtat helt och inte göra ett hål i det. :wacko:
Eddi:
--- Citat från: slipperman skrivet 14.04.2012, 19:34:38 ---Coolt att skruva till olika ljud på sången! Solot efter första refrängen: hade det inte varit idé att försöka separera de olika gitarrerna genom att placera dem lite olika, kanske bara panorera isär dem. Nu konkurrerar själva solot med med den brötiga effektgitarren. Sen tror besservisserman också att du ville göra hjärtat helt och inte göra ett hål i det. :wacko:
--- Slut citat ---
Jo du har helt rätt har redan lagt guran till vänster på cubase. Det där med hole var ju kul självklart menar jag helt och inte ihåligt men det finns inget som rimmar så nu får det bli ihåligt hur dumt det än är. Ny version kommer upp. Tack för tyck Slipper :D
slipperman:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.04.2012, 19:44:43 ---...men det finns inget som rimmar så nu får det bli ihåligt hur dumt det än är...
--- Slut citat ---
Textljudet rimmar även om inte bokstäverna gör det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida