Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Youre Not Alone

<< < (6/15) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.04.2012, 00:38:00 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 14.04.2012, 00:22:59 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 13.04.2012, 20:51:51 ---Tyckte en synt eller nått i början tog för mycket fokus från den sången men jösses så bra sången kan låta sen då! Nästan Gabriel i nån spricka längre fram.

--- Slut citat ---
Jösses PG nä inte riktigt va.... men tack för kommentaren :D

--- Slut citat ---

Lyssna vid 125-130 så förstår du vad jag menar!  :wub:

--- Slut citat ---
Aha jag vet vad du menar gör PG såna hopp ja kanske det.  :wub:

--- Citat från: bjurte skrivet 14.04.2012, 11:29:24 ---Skönt Intro och soundet på hela låten är fräckt och Coolt..(kanske att den trasdistade Guran kunde sänkas något)
Finge man önska något skulle det vara lite 'distinktare' bas/Drms... :huh: ;)

Bra låt tamefn...

--- Slut citat ---
Ja kan hålla med om trasguran samtidigt som den SKA skita till det, ambivalent där. Jag klarar nog inte att få upp trummor & bas mer om jag inte ska göra om hela mixen- trevligt svärord där. Tack för tyck Bjurte  :D

--- Citat från: cykeln skrivet 14.04.2012, 12:30:22 ---Se där ja!
Mycket bättre sång nu när den kommer fram - särskilt sista versen.
Basen är riktigt snygg - hörs mer i början än slutet.
Är inte riktigt vän med de där synth-svepen (det är bara min allergi)
Bra låt

--- Slut citat ---
Hela låten är en balansakt  B) - håller med om synten samtidigt inte hehe. Tack för tyck Biken  :D

Jocke:
Tycker det här blev riktigt kul! :) Verkar som du lyckats befria hjärnan från konformativitet (vicke jäkla ord...) Hur ofta sitter man inte och petar med något för att senare komma på vem man härmar... Det är verkligen eget på ett positivt sätt! :)

Eddi:

--- Citat från: Jocke skrivet 14.04.2012, 15:14:25 ---Tycker det här blev riktigt kul! :) Verkar som du lyckats befria hjärnan från konformativitet (vicke jäkla ord...) Hur ofta sitter man inte och petar med något för att senare komma på vem man härmar... Det är verkligen eget på ett positivt sätt! :)

--- Slut citat ---

För ovanlighetens skull så har jag faktiskt en inspirationskälla till låten och det är 30 seconds to mars - closer to the edge i det här fallet. Inte särskilt många likheter kanske men som sagt en inspirationskälla.
Tack för tyck Jocke :D

pxm:
Mysig låt-bra text och reffen bryter bra och låter snyggt.
Spännande ljud och bra sång.
En bra låt !!!!!

mvh

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.04.2012, 16:31:58 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 14.04.2012, 15:14:25 ---Tycker det här blev riktigt kul! :) Verkar som du lyckats befria hjärnan från konformativitet (vicke jäkla ord...) Hur ofta sitter man inte och petar med något för att senare komma på vem man härmar... Det är verkligen eget på ett positivt sätt! :)

--- Slut citat ---

För ovanlighetens skull så har jag faktiskt en inspirationskälla till låten och det är 30 seconds to mars - closer to the edge i det här fallet. Inte särskilt många likheter kanske men som sagt en inspirationskälla.
Tack för tyck Jocke :D

--- Slut citat ---

När musik inspirerar är det nog inte covers man ska göra...??? Ibland hör man något och tänker: "Åh f*n - så kan man också göra!" Det behöver ju inte vara efterapning utan spärrar och begränsningar som släpper från tanken. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion