Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Youre Not Alone

<< < (4/15) > >>

Eddi:
Ok nu har jag sjungit in igen utan preamps men fixat med ljudbilden ändå men sången är så gott som naturell - funkar det bättre tro?

Borttaget lät inge kul alls :P

Wernborg:
Mycket bättre. Ganska ojämn dock i signal. Lite hårdare komprimering möjligen. Kanske också backa lite på reverbets inblandning i mix.

Riktigt cool basgång i denna.

Lite långt parti utan sång eller någon annan melodi i mitten.

En elgitarr har väldigt trasigt ljud. Den som lägger ackord här och där. Trasigt tycker jag också kan vara coolt, men jag tycker nästan du ska trasa sönder den ännu mer. Gröp ur den i botten också, det tar för stor plats.

Häftig låt detta.

:)

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 11.04.2012, 00:28:15 ---Mycket bättre. Ganska ojämn dock i signal. Lite hårdare komprimering möjligen. Kanske också backa lite på reverbets inblandning i mix.

Riktigt cool basgång i denna.

Lite långt parti utan sång eller någon annan melodi i mitten.

En elgitarr har väldigt trasigt ljud. Den som lägger ackord här och där. Trasigt tycker jag också kan vara coolt, men jag tycker nästan du ska trasa sönder den ännu mer. Gröp ur den i botten också, det tar för stor plats.

Häftig låt detta.

:)

--- Slut citat ---
Jaha inte så rockig röst precis men den är kanske behagligare än den förra :blink:
Jag la en limiter på mastern och tror inte att jag har någon komprimering där men det kanske behövs hm.. dålig på sånt där. Mer urgröpt gura blir den inte lite tunn då - ja jag ska se vad som händer. Och transporten i mitten - det saknas en vers måste skriva den först.
Tack för bra tyck W  :D

Harmonica mike:
Skön låt Eddi.

Jag missade ditt första sångpålägg..Det här funkar tycker jag.Fräck låt, håller med Wernis,basgången är cool!

Fyra hattar slet sig ur mina händer då vi har det blåsigt i norrbotten idag.I natt stormade det så plåtarna på balkongräcket levde sitt eget liv ackompanjerade av vinden,nästan som musik..Inte lika kul när man skall försöka sova dock :(

Rocka på

Mike

Eddi:
 :lol: Tack för de fyra hattarna HM - lyssna igen kanske får 4,25 hatt?

Okido nu är IKEA-låten färdigbyggd. Eftersom det är en smal nisch så förväntar jag mig inte några omvälvande nya förslag så jag slänger upp den som färdig. Wernis har haft en del bra idéer som jag inte har följt alls känner jag men det var ändå kul med den feeden. Jag tycker att det här är en av de bästa proddarna jag har gjort om sedan inte rösten riktigt håller för det så är det väl så, dessvärre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion