Klart vi väntar på nästa platta!
Om man kollar lite på etablerade artister så har de nog ofta ett fungerande management som ser till att de inte sliter ut sig. Det vi ser av dem är att de går in i studion, ger ut en ny platta, promotar och åker på turne - däremellan är det ofta rätt tyst... Kanske tid för återhämtning, finna inspiration och klura på nytt material... Man vill väl ha ett liv också?
Jag har nog själv varit rätt dålig på att sätta upp mål och/eller veta när jag är där...^^ Har liksom blivit periodare på kreativa saker och "kört skiten ur mig" oavsett om det gäller musik, foto eller bygga hus, och vad man nu hittar på... för mig har det nog också handlat om verklighetsflykt - det finns saker som man inte rår på...
Tror man måste vara rädd om sin skaparkraft och vårda den för att det ska fortsätta vara kul att göra låtar.
Tack IGEN Jocke.. HAHA... Va bra.. Då vet jag att jag kanske säljer ett ex. av nästa platta.. Kan bli rekord!!

Hur som helst. Nån form av verklighetsflykt har det ju blivit tror jag.. Det började som en lek, blev sen en hobby och nu (som så ofta förr med mina hobbys) så tar det överhand... Mina tidigare hobbys har jag gjort till mitt jobb, eller så har jag snöat in totalt på andra sätt.. Så återigen - huvudet på spiken där....
Men som sagt.. Semestern börjar nu!!!
tJOU HOGGE!
Jorå, fyllerivisorna blir alltid 100% tiptop med både lir o sång och framförallt mixen, den sitter som bara den.... ända tills nån sätter igång spelaren nästa dag

HAr inte lyssnat på version1 av detta men tycker efter allt snack att den har repat sig rätt bra. Ganska trångt i ljudbilden så kanske lite arr ändringar och mixtest kunde få upp den ännnu några snepp. Refrängen dänger på så att det nästan kändes skönt när åskan slog ner i apparaturen och ddet blev tyst en stund. 
Men kul att du har bytt strängar på gurorna och klämmer in dig igen, precis som jag, vi e nog så bra!
h. johan
TJOOOUUU Mahan 
HAHA... Precis så är det.. Dagen efter så fattar man ingenting.. Låten som kändes så bra igår?? Jag som sjöng som en gud igår?? Men om man har tur och en inte alltför betungande promillehalt så kanske man åtminstone inte lagt ut dom på KR för analys.. Men dessvärre händer ju även det.. Men jag tror jag fått grepp om det där nu.. Alkolås på uppladdningsverktyget från & med nu!!
Som sagt.. Låtsnickeriet är i fokus.. Mix & detaljer kommer senare. Dock så lägger jag allt Ni säger på minnet & kommer att titta tillbaka på detta då det är dags att förvirra sig bland alla spakar & rattar...
Tack Mahan för kommentar!!
Fråga ett: Hur låter det om du inte var full??? Tycker det här var bra...bra material och ja jag håller med som ovan Mike och meckarna v.s Bowie...good work
Allt gott karl
Tack Karl.. Va snäll Du är!!Vissa dagar tycker jag absolut att låten är värd att jobba vidare på. Andra dagar så känns det mesta som skräp.. Men jätteskojigt att Du gillar.. Tack!
Skillnaden, för mig, när det kommer till att göra låtar när man är full är att allt inte raderas efter några korta försök.. Jag tillåter mig mer när berusningen inträder och blir inte lika kritisk som i nyktert tillstånd... Den här låten hade förmodligen inte, som så många andra, överlevt mer än ett par timmar.. Hade förmodligen skrotas efter några halvhjärtade försök att få till en vers....
Tack för lyssning & kommentar!!!