Forum > Demolåtar

CZ - Better days

<< < (2/6) > >>

Fidden:
Tack för input!

Ska försöka fixa basen i samband med sångläggning i veckan. Eventuellt får jag väl dela upp den i två, eftersom jag tror det kan bli svårt att få den låta bra i de ljusare delarna i början och de basigare delarna i andra hälften om de ligger på samma spår. Eller vad tror ni?

Har fått ett annat väldigt angenämt problem dock, schekter/grahn/neosus jammade ihop ett helt fantastiskt gitarrspår ovanpå alltihopa. Detta måste man ju bara göra något av :O

[mp3=200,20,0,left]http://www.grahnsmusik.com/crumblezone.mp3[/mp3]

Jag hoppas kunna klämma in lite av räkorna mellan sångfraserna, eller kanske skriva om texten så att en vers blir fri, eller kanske göra en helt instrumental gitarrversion... vete tusan hur jag gör :D

Wernborg:
Skön stämning i detta.

Gitarren är lite otajt emellanåt.

Trummorna skulle jag gjort något åt. Första halva av låten är det elektronisk känsla. Sedan kommer en öppen hihat och då blir det något annat. Den öppna hihaten var lite fnissig och inte så snygg i diskanten. Virveln i det elektroniska trumkompet håller inte för fills tycker jag. Helt ok med slag på 2-4, men när det blir åttondelar känns det kulspruta.

Jag tycker nästan det är lite synd att du går från det elektroniska trummorna efter hälften, men det är ju såklart en smaksak.

Ska bli spännande att höra "låten" till detta komp sedan.

slipperman:
Himla skön låt! Jag tror att en del av basproblemet är kopplat till lite för mycket kompressorkrunch här och där.

Jag har PM:at dig.

MaxB:
Skär bort en del lågbas och eq:a upp lite, där man hör basens karaktär någonstans mellan 1 och 3 kHz kanske...

Skönt sound i låten

Eddi:
Blev mycket bra med gitarren ovanför det där härlig känsla i liret men han kom av sig lite mellan 185 till 227 tycker jag och det är synd när resten utom något snabbt parti i slutet är så bra - omspel på de ställena tycker jag så blir hela låten snortajt.

Skulle det på sång här också - kul att få höra framöver...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion