Forum > Demolåtar
CZ - Better days
MaxB:
Riktigt nice!
SYNTH:
En skön go låt du har fått till! :)
HasseFX:
...jag har lite personliga synpunkter, men först och främst - detta är så ||: BRA :|| :wub: Bra låt och bra arr, bra insatser med några goose-bump-moments! Kompet känns stökigt på ett positivt sätt med mycket hjärta!!
Sångarret är bra och du har en bra röst, men det når inte riktigt fram, av två skäl...
Mixen i kompet är sååå skön och "integrerad" (INTE TV-studio :rolleyes:), men rösten är inte med i den - den låter "pålagd", åt karaoke-hållet. Du kanske har idéer om det redan i fin-mixen men i alla fall... Mer påtagligt då att rösten känns lite kraftlös, som om du just kurerat dig från en förkylning. Ibland är du väl försiktig och då sitter inte tonerna klockrent, ibland tar du i och då orkar du inte hela vägen... Vill absolut inte såga detta, men detta är det bästa jag hört på länge (överhuvudtaget) och jag drömmer om en 100% ^_^
Fidden:
Tack! :wub:
Hasse, bra synpunkter. Kan hålla med om att sången hamnat ovanpå, den gör oftast det i mina alster. Ibland försöker jag lösa det genom att lägga på mer reverb, men då blir det bara grötigt. Ibland provar jag att dra ner regeln lite mer än vanligt, men då försvinner den bort. Har lite slut på idéer :)
Tyvärr sjunger jag inte lika mycket som jag gjorde förr, mest för att jag inte har tid plus att grannarna hade blivit tokiga. Inför detta projektet var jag tvungen att sjunga upp ganska länge och sedan sjunga de lätta partierna först för att stegra i svårighetsgrad. Det sista jag spelade in (som också är sista sångdelen i låten) satte jag som tur är på första försöket, sen kunde jag inte prata mer den dagen :D
Vad jag vill säga med det är att sånginsatsen nog är så bra som den kan bli i nuläget. Och att jag aldrig, ALDRIG skulle fixa att sjunga den live, haha.
Åsa:
Kul att höra dig igen - bra låt!!
Ska lyssna med lurar sen, sitter med laptopen i knät och tittar på hockey samtidigt så koncentrationen var inte den bästa, men desto högre betyg till låten att den gick igenom trots störningsmomentet på tvn :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida