Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Why

<< < (2/6) > >>

Asti:
Fantastiskt fin sång och även bra pianospel!
Tycker att mixen saknar värme. Mikes sång kunde gärna ha lite mjukare, basigare karaktär.
Reverbet kunde också minskas en aning generellt för att få mer närhet och värme.
Fin låt!
/Asti t.f. bas

Mein:
Kalasbra! Jag vet inte varför men jag föreställer mig hela tiden sången (som är fantastisk) med irländsk accent. :)

Gör gärna en med större arr också men spara även denna.

/Mein

Harmonica mike:
Oj vad många kommentarer,riktigt kul!

Hasse fx:
Oj,den tackar vi för Hasse..Men du får gärna köra lite mixkritik,det hjälper oss vidare.Kul att du diggade detta.

Dividend:
Jo jag hittade nerven sångmässigt i denna,och blev nöjd med resultatet.Lite skrikigt,men jag har ju ett brett register så det ordnade sig.
Göran har mixat det mesta och jag håller med,det låter bra om pluggarna.Näe,jag tror inte vi slänger in några trummor i denna,det hänger på Eddi - men kanske på nästa :D

Maxb:
Kort och gott - då vet vi att du maximal diggar - Thanx Max.

Eddi:
Ojsan,det var fina ord Eddi som värmer en åldrande själ.Hela rockpaletten,ja det kanske skulle kunna gå..Men vi/jag tycker den är kalas så här..Vill du så får du hemskt gärna övertyga oss med en verre där du slänger på dina ideer.Jag hade cubase i 120 tempo har jag för mig så vet du om du vill lira..

Asti:
Ibland blir man glad,nu blev jag extra glad.Jag har brottats mycket med denna mentalt,svårt att sova etc..Sången/texten tog ruskig tid att färdigställa.Och när man får ett så fint omnämnande så är det definitivt mödan värt - stort tack Peter.
Vi kikar lite på mixen då..

Mein:
He he..Är du synsk Mein?  :) Hela andra versen sjöng jag in med Irländsk accent: "There ´s always the good ones,who are paying the price"..etc..Men Frugan sågade det så det blev som vanligt istället,en liten aning Irish accent ligger på betoningen av "price" t.ex..Gurano,collabpolaren på denna,förskonade jag från det :)
Kul att du diggar..Vi får se om Eddi kan leda in oss i frestelse och om han har tid att visa oss vägen mot fet(rock)arret..

#########################################################

Mega tack till er alla för varma och användbara kommentarer på denna softade ballad

Mike/Göran

bjurte:
En riktig pärla,och nej inga mer pålägg..
Jag skulle nästan kunna tänka mig låten ännu mer avskalat,typ Piano,och en
diskret smygande och snällt ljudande hammond,på utvalda ställen...
Sedan kan jag inte låta bli att,höra Pålle emellanåt viskandes "Let it Bee"... :lol:

Gurano:
Hej
Sitter med dålig uppkoppling så jag fattar mig kort (vet aldrig när uppkopplingen dyker). Tack alla för era fina ord och tankar. Låten kommer att få sig en mixning till. Å sedan lägger vi hårdrockstrummor på denna...nä skämtar bara. Åter tack

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion