Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Why
Eddi:
Utan att vara så detaljerad som MB vill jag påstå att allt låter bättre i nya mixen i mina öron mer sammanhållet bättre och djupare ljud violinen låter äkta.
Harmonica mike:
Då skall vi se..
Johan:
Ja mix kritik - perfekt,nähä det bidde ingen :D Lir kritik..Jo jag var inne på att panorera guran mot pianoliret,dom spelar lite av samma grej så det hade nog hjälpt där på andra versen.Men det kräver lite pill,nu är vi på väg mot nästa så denna får ligga och dra ett tag.Noterar "felet" för framtida åtgärd om jag öppnar mixen.
Kul att du gillade denna dänga Johan.Rösten min,ja jag håller mig från rökeriet.Röka å sjunga,ingen bra kombination..Sjunga och virre - perfekt kombination :)
Maxb:
Oj vilken fin sågning :D Skojar bara Max.Bra kritk som utvecklar.Jag håller med om det mesta.Lite strul i taktindelningen ja,vilket renderade dessa konstpauser som hörs i låten,men inte så störande i mina öron.
Lyssnar man separat så funkar det bättre,vissa toner försvinner i ljudbilden.På andra versen har vi liknande lir på piano å gura,det borde panoreras,det skulle bli snyggare helt klart..Sparar lite jobb till nästa gång vi/jag öppnar mixen på denna..Noterar helt klart.
Göran spelar felan(riktig eller keys,ingen aning) och jag cellon på keys.Riktigt roligt att du gillade detta Max,det värmer verkligen.
Vi får se om vi kan toppa den här med nästa,den där "You" :D
Eddi:
Jag håller med Eddi,nya mixen sitter fint.Göran får bena ut felan..Jag bara lyssnar och njuter :)
########################
Det var angenäm läsning detta boys,vi tackar så mycket för tålamod och återkoppling på detta alster.Nu kan vi släppa denna till andra alster som behöver första sidan bättre.
Mike/Göran
Jay Thomas:
Nu när jag äntligen har tagit mig loss ur väggen jag åkte in i lyssnandes på denna, konstaterar jag bara WOW! :) Vilken sanslöst bra låt ni fått till! :) Naket, återhållsamt och med mycket hjärta!
Men ( à la Tony Irving) stråken gillar jag inte alls. Till denna låt skulle en sopransax à la Jan Garbarek sitta som gjuten. Men det är ju mitt ljudideal det... ;)
Gurano:
Hej igen
och åter tack för era tankar och mixtips. Som HM skrev så får nu denna vila en stund så att andras alster oxå får plats i toppen på 1a-sidan, men vi tar med era synpunkter för en slutfilning vad det lider. Det är dessa som drar låter till ett bättre format :)
JT: Himla kul att du gillar - jag blir glad :D . Blås är ingen dum idé men det får vi prova på ett annat alster eftersom vi själva är nöjda med instrumentsättningen :)
Eddi: Ja denna fela - kanske är det klickat eller så är det den nya felan som finns i min instrumentarsenal...man vet aldrig ;)
Tack alla!
Gurano
Jocke:
Riktigt bra - känslosamt och vackert! :) Tycker det är ett djärvt grepp att inte hänfalla åt att feta till en ballad på slutet som är så vanligt. Man vänjer ju sig vid hur det brukar vara och som sagt - sitter och väntar på det där... Bra låt - den behöver inte mer - gör sig riktigt bra med den här lite avskalade känslan! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida