Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Why

<< < (4/6) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.04.2012, 12:32:11 ---Det låter supert!
Framförallt i början när det bara är sång och piano - både riktigt bra!
Det kan nog vara fint med fiol på denna MEN då ska det vara en riktig - kan bli hur snyggt som helst. Tycker den digitala tar ner låten eftersom sång och piano är så levande.
Om ni inte hittar en riktig fela lyft då istället fram akkeguran
Denna låt förtjänar riktiga instrument rakt igenom!
Mycket bra gubbar!

--- Slut citat ---

Thanx biken.En riktig fela skulle sitta gjutet,och ännu mer om man kör detta live..Nu får vi ta vad vi har.Acken är schysst och skulle kunna krypa fram lite och få större utrymme panorerad mot pianot,vi får se..Jag kanske tar tag i mixen på denna och arrar om lite..Bra synpunkter Stefan,och riktigt kul att du gillar alstret.

Mike

Gurano:
Hejsan
ursäkta att jag varit dålig på att svara på era inlägg men jag har världens sämsta uppkoppling på landet - den kommer och går och när den väl funkar så är det jäkligt långsamt  :unsure:
Men tack alla för era inlägg och kommentarer - kul att höra att så många uppskattar våra försök. Det var lite tankar om att mixningen var lite vass så nu har jag ändrat lite lite...till det bättre hoppas jag.

Här är en ny version (samma finns i trådhuvudet)
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_HarmonicaMike_Why1.mp3[/mp3]
Ha det gott
Gurano

Harmonica mike:
Bra jobbat Göran.

Jag tror att vi har den nu..Såga lite boys and girls så vi vet.

Mike

mahan:
Tjou Guubar!
Absolut härlig unplugged och skön låt!
Bra lirat och snygg mix, enda som aningen sticker ut är arret vid andra versen. På det stället finns det alltför många instrument som lirar olika melodisnuttar, pianot, stråkar och akustisk gitarr som alla visserligen e bra lirade men som stör sångmelodin. Låter kanske råddigt detta men tror ni förstår vad jag menar.

Annars e detta stycke jättesnyggt och HM. din röst e så fin och kontrollerad, den blir bara bättre med tiden!
Pianot e skönt och mjukt lirat och mixen nämnde jag redan men kan tillägga att allt sitter i fint samma rum, SNYGGT!

h.  johan

MaxB:
Nu är jag grymt rak - från hjärta och öra. Hoppas jag inte trampar nån på snibben.

Fint intro
33 Jag vill att inte två instrument samtidigt ska köra arpeggio och fingerplock.
Räcker att en har rytmik och den andra fortsätter vara lugn, annars är det lite "amatörish" att ha så bråttom. Lugna ner er grabbar!   B)

50-59 Pianot ska spela på ettan och trean inte ettan och fyran (tycker jag).

Fan vad skönt att lyssna på. 

77 Här är det helt ok att både piano och gitarr har fart.

93 pianot spelar något snabbt, troligen helt kontrollerat men jag är ändå inte helt säker. Det kan lika gärna vara ett litet snubbel där?

Har det bara gått två minuter och redan har så mycket hänt?

160-174  Konsekvent att pianot spelar på ettan och trean inte ettan och fyran (tycker jag).

Näej, redan slut!!!

Bra låt, bra instrumenthantering och sång! Vem eller vad spelar fiol och cello?

Ni får fyra svarta och fyra vita tangenter av mig (och fyra örsnibbar  :D).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion