Forum > Färdiga produktioner
Dixie Freaks - Vi peker mot øst
Dividend:
versen låter som nåt Johnny Cash, skulle skrivit. Och han är nog den ende countryartist jag gillar, i princip, det finns ju bra låtar här och var. Refrängen gillar jag inte lika mycket ;)
Bra spelat, sjunget och mixen låter bra. Jag tycker inte ni varit på kompressorn för mycket. Bra ljudbild.
Sigmunds:
Hei alle sammen!
Takk for tilbakemeldinger B)
Jeg kjørte en rask amatørmastering i TRacks for å få opp nivået. Dette kan nok ha ført til en overkomprimering. På det endelige resultatet så er det proffs som tar seg av denne biten.
Gurano: Jeg er nok litt enig med deg. Falt nok for fristelsen til å skru for mye på en bånd ekko. Skal nok justere det noe tilbake.
Dividend: Jeg likte heller ikke country inntil noen år tilbake. Når man så begynte å grave mer i dette åpnet det seg en ny verden, spesielt innen bluegrass. Gjelder bare å holde seg vekk fra de mest kommersielle "sviske-artistene" (sviske = sviskon) :)
Harmonica mike:
Jag håller med Cunningcode.Mastertrycket/komprimeringen stökar till diskanten och övre mellanregistret lite grann.
En svängig countrydänga och oklanderligt lirat.
Mike
Sigmunds:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.04.2012, 08:10:42 ---Jag håller med Cunningcode.Mastertrycket/komprimeringen stökar till diskanten och övre mellanregistret lite grann.
En svängig countrydänga och oklanderligt lirat.
Mike
--- Slut citat ---
Takk Mike! "countrydänga" :D
Asti:
Mycket kompetent framfört och bra ljudbild/mix, bortsett från att det
låter lite för komprimerat, vilket gör att diskanten framför allt blir lidande.
Låten som sådan sticker inte ut eller överraskar, men rullar på i behagligt tempo.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida