Kontrollrummet

1up-Hockey (Roligare låt än hockey!)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
1up-Hockey
Längd: 1:48
Titel Hockey
Medverkande: 1up på allt

Ett försök till en mer popig sida av mig. Eller ja, mer min egen stil av mig själv. :) Försöker nå det funkiga, coola soundet och rytmerna som jag diggar hårt.

Starta sågverket och blendern. :)

Få se om någon kan höra mässingsbrickan som agerar ride-symbal. :)


Jay Thomas

  • Gäst
1up-Hockey
Längd: 1:48
Titel Hockey
Medverkande: 1up på allt

Ett försök till en mer popig sida av mig. Eller ja, mer min egen stil av mig själv. :) Försöker nå det funkiga, coola soundet och rytmerna som jag diggar hårt.

Starta sågverket och blendern. :)

Få se om någon kan höra mässingsbrickan som agerar ride-symbal. :)

Me like! :)
Härligt influerad 70-tals jazz-fusioncocktail som fungerar alldeles utmärkt som bakgrundsmusik för mig! På den lite gnälliga sidan, bör den synkas upp lite grand, framförallt i början men frånset tycker jag att stycket funkar bra! :)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Skönt! :) Tycker du ska jobba vidare på detta - det känns mer som ett intro eller mellanspel och jag skulle vilja att du kom igång med riktigt funky sväng! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
1up-Hockey
Längd: 1:48
Titel Hockey
Medverkande: 1up på allt

Ett försök till en mer popig sida av mig. Eller ja, mer min egen stil av mig själv. :) Försöker nå det funkiga, coola soundet och rytmerna som jag diggar hårt.

Starta sågverket och blendern. :)

Få se om någon kan höra mässingsbrickan som agerar ride-symbal. :)

Me like! :)
Härligt influerad 70-tals jazz-fusioncocktail som fungerar alldeles utmärkt som bakgrundsmusik för mig! På den lite gnälliga sidan, bör den synkas upp lite grand, framförallt i början men frånset tycker jag att stycket funkar bra! :)

Kul det gillas. :) Det är en valid poäng, för visst är den lite otajt.

Stort tack för lyssning. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Skönt! :) Tycker du ska jobba vidare på detta - det känns mer som ett intro eller mellanspel och jag skulle vilja att du kom igång med riktigt funky sväng! :)

Man är ju inte omöjlig när någon ber om mer. Vem vet, kanske kommer en extended version. :)

Kul den går hem, den _känns_ rätt. :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar detta!

Tycker SÅNG ska till! Korta rytmiska fraser, med en refräng som repeterar ett mantra!

typ:

"Gimme babe!" (upprepat 4 ggr) eller "(stön) whassup baby?" :D eller nåt likannde! Dansant!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Kult som vi sier  B)

Trenger nok noe mer, man venter på at noe mer skal skje. Du har vel bara börjat så mer kommer..

Så for meg en 70-talls deckare med en gang!