Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Inget På Mitt Bord

<< < (6/8) > >>

cykeln:

--- Citat från: Asti skrivet 09.04.2012, 09:36:54 ---Känner att det är dags att reda ut en del begrepp här!
När Eq säger mandolin på Linköpingska menar han egentligen schäslong, eller divan,
medan Freddy på sitt Halden-mål talar om banjo och avser då utrymmet där
bandet slappar mellan tagningarna. Så jag tror att ni egentligen talar om samma sak.
/Asti t.f. språk- och dialektforskare

--- Slut citat ---
Jag tror det mer har att göra med the down-under-faktorn. Är man i Australien så är allt som ni vet uppochner, och då låter en mandolin som en banjo. En banjo däremot låter inte som en mandolin utan mer som gitarren i "Friday on my mind".
/B E Grepp

Wernborg:

--- Citat från: ydderF skrivet 08.04.2012, 19:51:21 ---Tack för det, EQ!

Det är en banjo, inte mandolin ;)

--- Slut citat ---
Är det inte bättre att använda en mandolin direkt istället för att på banjo härma en.  :unsure: :wacko:

:lol:

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.04.2012, 11:43:35 ---
--- Citat från: Asti skrivet 09.04.2012, 09:36:54 ---Känner att det är dags att reda ut en del begrepp här!
När Eq säger mandolin på Linköpingska menar han egentligen schäslong, eller divan,
medan Freddy på sitt Halden-mål talar om banjo och avser då utrymmet där
bandet slappar mellan tagningarna. Så jag tror att ni egentligen talar om samma sak.
/Asti t.f. språk- och dialektforskare

--- Slut citat ---
Jag tror det mer har att göra med the down-under-faktorn. Är man i Australien så är allt som ni vet uppochner, och då låter en mandolin som en banjo. En banjo däremot låter inte som en mandolin utan mer som gitarren i "Friday on my mind".
/B E Grepp

--- Slut citat ---
Det förklarar ju också titeln...
Hur gör man då? Lägger sakerna på undersidan av bordet...?  :unsure:
/Asti t.f. titelförklarare

ydderF:
Asti, Cykeln, EQ och Wernis,

vad tycks om den här tshirt'n? :)

equality:
 :) Nog en ögonblicksbild från filmen Den sista färden (Deliverance), den med låten Duelling Mandolines  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion