Forum > Färdiga produktioner
aROCKER "Back to detroit"
aROCKER:
Wernborg:Har faktiskt lyssnat väldigt lite på Rush och Uriah Heep (F-låt Bjurte!) dom är väl i princip dom enda 70-talsband som jag inte har järnkoll på.
Jodå, man kan känna lite grann av det där riffet, fast det går ju i annan puls och är lite andra toner på slutet.
Jay Thomas: Jo, det är tänkt att ha det där mossiga över sig...blir det för brilliant diskant så känns det lite plastigt tycker jag och passar inte in med det övriga.
Sedan kör jag uteslutande med vintagepluggar och enheter så det blir nog lite vad det blir, hehe!
Thanks boys!
Jocke:
Märkligt att "tidsdokumenten" från 70-talet dyker upp nu... :rolleyes: :blink:
Tycker du fångar tidsandan finfint igen! :)
aROCKER:
--- Citat från: Jocke skrivet 02.04.2012, 18:31:11 ---Märkligt att "tidsdokumenten" från 70-talet dyker upp nu... :rolleyes: :blink:
Tycker du fångar tidsandan finfint igen! :)
--- Slut citat ---
Jo, jag har blivit lite bättre på att mixa men sedan har väl alla min låtar som jag lagt ut låtit 70-tal!
Det är liksom min favoritgenre.
Sedan gör jag för kul gejer som ska vara lite inriktade mot en viss artist.
Tack Jocke för kritik.
aROCKER:
Har mixat om basen då jag råkade köra med gate på ena parallell-basfilen så jag dödade den.
Och sedan tyckte folk på SF att sången var lite för låg.
Eddi:
Javisst nu blev det rätt den förra versionen var både volym- och bas-fattig men nu framstår den som en gathering av äkta A-rocker klass. Good Shit!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida