Forum > Färdiga produktioner

aROCKER "Back to detroit"

<< < (6/8) > >>

cykeln:
Ja du pratar om referenser till Alice Cooper så jag antar att det ska låta lite åt det hållet.
Jag har inte lyssnat på dom så det vet jag inget om.
Tycker dock det är en ganska frän rockare ni fått till!
men den extrema panoreringen tycker jag minskar trycket i låten
Den högra guran som spelar sångmelodin kunde få vila några verser.
Snyggt solo!
Lyft fram kören mer

aROCKER:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.04.2012, 13:14:25 ---Ja du pratar om referenser till Alice Cooper så jag antar att det ska låta lite åt det hållet.
Jag har inte lyssnat på dom så det vet jag inget om.
Tycker dock det är en ganska frän rockare ni fått till!
men den extrema panoreringen tycker jag minskar trycket i låten
Den högra guran som spelar sångmelodin kunde få vila några verser.
Snyggt solo!
Lyft fram kören mer

--- Slut citat ---
Fast om du inte kör med den klassiska vida panoreringen,lyfter fram kören och plockar bort den gnuggande högra gitarren...då har du inte 70-tal och lite flummig Cooper-rock...du har ett Guns & Roses, en mindre spännande produkt.
Tack för kritik!

Mein:
Snyggt tidsdokument! Alice Cooper gör cover på en Meatloaf-låt var mitt första intryck. :)

Autentiskt så det förslår. Imponerad!

/Mein

aROCKER:

--- Citat från: Mein skrivet 09.04.2012, 10:09:49 ---Snyggt tidsdokument! Alice Cooper gör cover på en Meatloaf-låt var mitt första intryck. :)

Autentiskt så det förslår. Imponerad!

/Mein

--- Slut citat ---
Javisst...tror faktiskt att hela plattan "From the inside" med Cooper själv kan gå under den parollen...han blir ju ännu lite svullstigare på "Lace and whiskey"
Kul att du tyckte det var autentiskt, jag hade inte för avsikt att superplanka hans sångsätt, det kom som lite naturligt när vi jobbade med den och jag tycker inte det är särskilt likt Cooper, mera att låten är uppbyggd på det sätt dom lät.

ricorider:
Riktigt skön låt. Bra sound och jävligt Cooperish!!!

Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion