Forum > Färdiga produktioner
aROCKER "Back to detroit"
aROCKER:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.04.2012, 07:56:45 ---Kul att höra tidsdokument från 2012 som låter 70-tal så bra. Soundet är bra fångat. Kul med olika teman i en lååång låt. Mexiko-partiet till exempel är klockrätt med munspelandet och du har mixat in det skitbra.
Sweet så det räcker tycker jag. Låten får fyra av fem godis-bitar!
--- Slut citat ---
Hej MaxB!
Roligt att du tycker det funkar med mixen...munspel/piano/stråk...fan och hans moster!
Däremot så undrar jag om inte det är ett erkännande till Sweet att alla nämner dom som referens, vilket tyder på att folk har nog hört dom mest av alla dessa band från denna tidsera.
Personligen hittar jag nästan ingen beröringspunkt med Sweet i detta, varken uppbyggnad eller instrumentaliseringen och deras klassiska highpitchkörer finns ej heller med.
Men det spelar ingen större roll, huvudsaken att detta drar åt den eran och att låtarna inte är så dåliga så det gör ont.
Trodde fler skulle irritera sig på den vänstra gitarren som är något "trasig" med dagens mått mätt, då ska man veta att den framstår som en Tomas Ledin-gitarr i jämförelse med Alice Cooper´s på just singellåten "School´s out".
MaxB:
--- Citat från: aROCKER skrivet 05.04.2012, 10:02:53 ---Däremot så undrar jag om inte det är ett erkännande till Sweet att alla nämner dom som referens, vilket tyder på att folk har nog hört dom mest av alla dessa band från denna tidsera.
Personligen hittar jag nästan ingen beröringspunkt med Sweet i detta, varken uppbyggnad eller instrumentaliseringen och deras klassiska highpitchkörer finns ej heller med.
Trodde fler skulle irritera sig på den vänstra gitarren som är något "trasig" med dagens mått mätt, då ska man veta att den framstår som en Tomas Ledin-gitarr i jämförelse med Alice Cooper´s på just singellåten "School´s out".
--- Slut citat ---
Jag har inte alls fördjupat mig i den musikgenren. Det som dyker upp i huvudet, då det gäller soundet generellt - är Sweet. Så troligen hörde jag mer av Sweet än de andra då det begav sig i tonåren (är född runt -60).
aROCKER:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.04.2012, 11:10:59 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 05.04.2012, 10:02:53 ---Däremot så undrar jag om inte det är ett erkännande till Sweet att alla nämner dom som referens, vilket tyder på att folk har nog hört dom mest av alla dessa band från denna tidsera.
--- Slut citat ---
Jag har inte alls fördjupat mig i den musikgenren. Det som dyker upp i huvudet, då det gäller soundet generellt - är Sweet. Så troligen hörde jag mer av Sweet än de andra då det begav sig i tonåren (är född runt -60).
--- Slut citat ---
Precis, det var lite grann av det jag menade, Sweet var nog på allas läppar dom var ju enormt stora här i Sverige och Tyskland!
HasseFX:
Nice! This Slade song sounds really Sweet and a is a true Hell Raiser :P
(and this "review" doen't say a shit)
P.s Viss B.C. timbre i rösten :)
aROCKER:
--- Citat från: HasseFX skrivet 05.04.2012, 16:39:23 ---Nice! This Slade song sounds really Sweet and a is a true Hell Raiser :P
(and this "review" doen't say a shit)
P.s Viss B.C. timbre i rösten :)
--- Slut citat ---
Shit...menar du B.C som i Brian Connolly och tycker det finns en timbre, nån sorts klang som gör att jag liknar han....uj, jag blir gråtmild!
:wub:
Förutom det...inte mycket SWEET i detta, hehe...skitsamma, tack för att ni har tagit er tid att lyssna.
Sitter med ett glas rödvin och lyssnar på The Rattles...sedär, nästan ett "onehitwonder"...fast det fanns ju inte då, för alla var så jävla kompetenta mot för dagens tomtar, hehehe!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida