Forum > Färdiga produktioner
aROCKER "Back to detroit"
Harmonica mike:
Japp rockar fett detta.
Inget att tillägga.
Mike
aROCKER:
Tack Eddi och Mike.
Jag var grymt nervös efter att ha fått ditt läckra munspel inte få det att sitta snyggt tillsammans med brasset.
Men jag tycker det mesta ryms i låten...det enda som inte jag tycker vart riktigt bra är att när man jobbar i "cybern" såhär så kom vi på att vi skulle ha haft lite mera distans mellan första delen av låten och "Mexicopartiet".
När jag kom att tänka på det så var det försent, för många filer gled in över tidsbaren och det gick inte att klippa snyggt.
Tack för grymt pålägg...man kanske får låna herrn nån annan gång, sugen på att göra en svettig blues snart och vad är en sån utan munspel!? :o :wub:
bjurte:
--- Citat från: aROCKER skrivet 02.04.2012, 10:03:16 ---Wernborg:Har faktiskt lyssnat väldigt lite på Rush och Uria Heep (F-låt Bjurte!) dom är väl i princip dom enda 70-talsband som jag inte har järnkoll på.
Jodå, man kan känna lite grann av det där riffet, fast det går ju i annan puls och är lite andra toner på slutet.
Jay Thomas: Jo, det är tänkt att ha det där mossiga över sig...blir det för brilliant diskant så känns det lite plastigt tycker jag och passar inte in med det övriga.
Sedan kör jag uteslutande med vintagepluggar och enheter så det blir nog lite vad det blir, hehe!
Thanks boys!
--- Slut citat ---
Nu är ja FAN upprörd!! :wacko: ;)
He-he.. Som alltid när det gäller aROCKER så vet man att man får hög kvallite.
Det enda jag skulle kunna 'gnälla' på är att Kaggen är lite för 'Modern Fet' för en 70:tals prod som denna..
Jag Älskar Alice sedan 'barnsben' Billion Dollar är fn. en milstolpe,men får inte så mycket Alice kännsla här
som man brukar få när du härmar KISS o SWEET.
Men va då,det är skitbra och lekfullt.
Det blir 4,5 PåskeBryggder av 5 möjliga.
aROCKER:
--- Citat från: bjurte skrivet 04.04.2012, 14:05:20 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 02.04.2012, 10:03:16 ---Wernborg:Har faktiskt lyssnat väldigt lite på Rush och Uria Heep (F-låt Bjurte!) dom är väl i princip dom enda 70-talsband som jag inte har järnkoll på.
Jodå, man kan känna lite grann av det där riffet, fast det går ju i annan puls och är lite andra toner på slutet.
Jay Thomas: Jo, det är tänkt att ha det där mossiga över sig...blir det för brilliant diskant så känns det lite plastigt tycker jag och passar inte in med det övriga.
Sedan kör jag uteslutande med vintagepluggar och enheter så det blir nog lite vad det blir, hehe!
Thanks boys!
--- Slut citat ---
Det enda jag skulle kunna 'gnälla' på är att Kaggen är lite för 'Modern Fet' för en 70:tals prod som denna..
Jag Älskar Alice sedan 'barnsben' Billion Dollar är fn. en milstolpe,men får inte så mycket Alice kännsla här
--- Slut citat ---
Tackar, fina ord!
Förstår vad du känner över kaggen...den är lite åt det hållet Tony Visconti producerade T-Rex...fast det är ju en Ludwig Vistalite från -74 och en gammal AKG6300 mick så det måste ju bara låta 70-tal...skämt och sidå, istället för att gröpa ur för mycket ton så skulle jag bara kanske högpassa den lite mera istället, nu är det för mycket av micken inne i kaggen istället för frontskinnet.
Fast Sweet har jag aldrig gett mig på än...så när jag tror att jag plankar Sweet då låter jag snarare Uriah Heep eller Nazareth, buhuhu, jag är misslyckad , hehehe! :( :D :lol:
therocker:
[/quote]
[/quote]
Få det att låta billion dollar babies är inte möjligt tyvärr, hur i he**ete får man till det gitarrljudet?? Det skulle jag vilja veta :)
Jag tycker aROCKER's röst funkar jäkligt bra som A.Cooper..... hur vill du ta livet av dig när vi kör live sen?? :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida