Forum > Demolåtar

karl-Move on over

<< < (2/5) > >>

Harmonica mike:
JAAA!

Det här gillar jag Karl.Riktigt skönt gung i början som sätter stämningen i låten.Mixen låter bra hos mig,något vassa ess i sången.Annars hur bra som helst.

Mike

Gurano:
Riktigt skön med härligt gung - tycker om mycket!
Du är verkligen in i ett flow - smid medan järnet är hot :D

Håller med HM - sången är lite vass på sina ställen. Tycker även att gitarren kan slå ackorden med lite mer flyt mellan 139-156. Känns lite för hårt och disktinkt/abrubt i anslaget...nästan som att det är inklippt (vilket det nog ändå inte är). Detta partiet finns även mellan ca 57-80, men där upplever jag det inte på detta sätt - beror kanske på att det är lite lite mer reverb där?

Ha det gott
Gurano

HasseFX:
Väldigt bra detta - jag gillar låten och stämningen, och produktionen är helt "professionellt" (i positiv bemärkelse), bra laidback flyt i kompet. Både snortight och levande sväng!  :wub:

På med gnetigt-detaljerade-producent-hatten då: Sången ligger inte lika perfekt i soundet och ligger "ovanpå" den i övrigt perfekta ljudbilden. Ganska vass och gäll, som redan påpekats. Du kanske kan testa andra kombinationer av avstånd/mikrofoner/preamp/EQ? Pipan du har förtjänar absolut bästa behandling och med tanke på hur bra du behärskar övrig produktion så är det värt det... IMHO givetvis  ^_^

karl:
Tack för respons....ska nog lägga om sången, försöka få den lite mer intense....ska nagla parametrarna sen...
Allt gott / karl  B)

Tokai:
Skönt att höra,
och att du sjunger i ett lägre register - passar din sång bäst.
gillar ackordbytet vid 38 (och sen senare) Fast sången blir lite trevande där.
Känner igen harmonierna som du oftast spelar på en akustisk. Funkar bra nu också.
Håller med eq - många goa karameller här.
Kanske lite mer variation i trumkompet. Det maler på och det kan väl va bra på sitt sätt, men jag känner att det behövs nåt som bryter av.
Kanske ny sång ja?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion