Forum > Demolåtar

mahan - SLOW DAY

<< < (3/3)

aROCKER:
Sköna ljud och som alla sagt en skönt avslappnad Joe Cocker-historia!
Men det är nåt med trummorna i slutet av vändorna som ställer till det i flytet på denna.

Lite skum engelska men vafan det är inte så farligt.

Skulle vilja ha ärligare och tätare ljud än fast dessa är bra och att du väljer ditt arr mera nogfullt så du inte blåser allt på en gång.

Sedan är det rätt många härinne som kör trummaskiner men använder förvånansvärt lite percussion...en svagt tickande shaker skulle få detta att tokdriva snyggt.

Edit:
Som trummis så skulle jag starta låten med riden som är lite högre/slamrigare för att sedan jobba med dynamiken och lira på hi-hat. (detta är en av sådana grejer som jag kan hänga upp mig lite på och tycka att det blir lite olevande/logiskt...med tanke på nån tidigare diskussion jag hade med Eddi tror jag och nån annan)

Harmonica mike:
Skön låt Johan.

Jag har inga problem med engelskan.Det hörs att du har finländsk brytning vilket jag tycker är coolt.
Bra mix/lir,inget att såga på..Nu skall jag lyssna igen på de snygga gurorna.

Mike

mahan:

--- Citat från: aROCKER skrivet 29.03.2012, 23:36:15 ---Sköna ljud och som alla sagt en skönt avslappnad Joe Cocker-historia!
Men det är nåt med trummorna i slutet av vändorna som ställer till det i flytet på denna.
Lite skum engelska men vafan det är inte så farligt.
Skulle vilja ha ärligare och tätare ljud än fast dessa är bra och att du väljer ditt arr mera nogfullt så du inte blåser allt på en gång.
Sedan är det rätt många härinne som kör trummaskiner men använder förvånansvärt lite percussion...en svagt tickande shaker skulle få detta att tokdriva snyggt.
Edit:
Som trummis så skulle jag starta låten med riden som är lite högre/slamrigare för att sedan jobba med dynamiken och lira på hi-hat. (detta är en av sådana grejer som jag kan hänga upp mig lite på och tycka att det blir lite olevande/logiskt...med tanke på nån tidigare diskussion jag hade med Eddi tror jag och nån annan)

--- Slut citat ---

Tjou aROCKER!
Och tack för bra feed!
Har ju fått kritik för min "skummelska" tidigare men vete tusan hur man ska förbättra den när åldern försämrar t.om svenskan :D
Kör ju förtillfället trummorna genom akustiskt trumset Ddrum triggers och  och som trumplugg den bästa jag hittils hittat dvs

http://www.stevenslatedrums.com/products/platinum/

Absolut enligt min åsikt det bästa för tillfället. OCh mycket rätt har du att lite mer jobb med hihat och ride kunde göra låten (låtar över huvudtaget) bättre dynamiskt sett. HAr lite problem med triggandet av hihatten men småningom ska det väl bli bättre.
TAck för lyssningen  :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.03.2012, 10:19:36 ---Skön låt Johan.
Jag har inga problem med engelskan.Det hörs att du har finländsk brytning vilket jag tycker är coolt.
Bra mix/lir,inget att såga på..Nu skall jag lyssna igen på de snygga gurorna.
Mike

--- Slut citat ---
Tjou Mike!
Kul att du gillar trots min "skummelska"! :lol:
HAr din såg blitt avtrubbad Mike, inget att såga på :o
Näemen stort tack igen en gång föt lyzzning och kommentar!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion