Forum > Demolåtar
karl-control
karl:
Ok tnx...har tagit med mig all kritik ( nästan ) i denna nya mix ...eller??? Allt gott karl :unsure:
spacetrucker:
Progressive-visa.. det var en bra beskrivning av detta. Skön låt. Du låter ställvis som Peter Gabriel tycker jag.
Space
mahan:
Tjou Karl!
Long time no hear så nu ska det lyssnas noga,
Helt okei låt, tände inte riktigt och efter tre lyssningar kommer jag på följande saker:
- gillar första verren mer. Den senaste versionen har ett obehagligt room reverb som får t.ex pianot att slänga sig över lyssnaren.
- och sen saknar jag ditt gitarrlir, det hör lixåm till i alla Karl låtar
- sången sitter bra utom i dom högtgående glirningarna (eller vad de nu heter), där bör det övas!
- en sångstämma kanske?
Låten har en fin lite spookie känsla som gillas, och till o med synthtrummorna får godkännt av Obbnäsguuben! :)
h. johan
MaxB:
Nu är det annorlunda. Torrt rum för sångaren och pianot, det sistnämnda har dock någon widener som jag inte är förtjust i. Pianot saknar sin tyngd i lägre frekvenser.
Funderar på hur pianot borde hanteras, effektmässigt. Jag är inte helt tillfreds med pianot nu.
Utan lurar, i dåliga högtalare, överröstar pianot sången men inte i lurarna - inte bra med sån skillnad beroende på lyssning.
Mandolinen har lite låg volym från 72, bara den höga tonen hörs, vilket inte ger önskad effekt.
Vid 104 låter det som en engelsk deckare på TV :lol:
Jocke:
Tycker ni är gnälliga - det är ju bra fast "Kalle" vant oss vid ännu bättre!^^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida