Forum > Demolåtar

Mahan - BAD BOY

(1/2) > >>

mahan:
Ny låt som jag fått texthjälp av Spacetrucker.
Bara att såga på gott folk!

LÅTNAMN: Bad Boy
ARTIST/GRUPP: Mahan One Man Band
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3:21
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Spacetrucker / Mahan
PRODUCENT: Mahan
EV. MEDVERKANDE: No Body
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,left]http://80.69.162.42/m/97d/130048412435/Mahan_-_onemanband__BAD_BOY.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Tjena.

Jorå så att e..Det rockar fint i Finland.Reffen sitter klockrent,kanske lite mycke text på versen,det blir lite forcerat typ..Men vänta med åtgärd tills du får fler feedback,jag kan ju vara lite grinig denna förmiddag  :rolleyes:

Liret å mixen sitter som vanligt - kannon.

Kommer inte på nåt mer att skriva,så rock on mate.

Mike

Dividend:
Jo, lite svårt att få luft till alla ord i versen. Men melodin är ju rockig som få!

Gillar! Rockar finemang i fineland.

spacetrucker:
Sucha a baaad boy B)

Jaha, denhär har fått ett faecelift sedan versionen jag hörde tidigare... betydligt bättre nu... fast det kan ju Ni som inte hört beta-versionen veta :rolleyes:... ni får bara tro mig.

Om ni frågar mig så är det aldeles lämplig med ord i verserna :lol:

Space

HasseFX:
Riktigt bra detta!  :wub: Västkust-arrad rock med sydstatssväng! Härligt välsnickrat arr med sångstämmor och gitarrstämmor med kul detaljer som räcker många lyssningar! Kompetent sjunget och spelat i alla led!!

Mixen är OK - det är ju en smaksak, men jag brukar kalla detta för "TV-studio-Mix" - detaljerat och bra ljudkvalitet, men lite för kliniskt rent och avsaknad av "sound" (som när ett band ställer upp sina saker i TV-studion och TV-ljudteknikerna närmikar upp sång och alla instrument "rakt upp och ner"). Lite mer ambiens och "snygga" komprimeringar skulle ge ett mer sammanhängande och levande sound och (faktiskt) bidra till ännu mer sväng...  ^_^

P.s. ...men givetvis, gillar man det "detaljerade" och ogillar "odistinkt" så är detta (bokstavligen) klockrent!   :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion