Forum > Demolåtar
Dividend feat Wernborg - Visa från Älvsjö
Light Head:
Jag tycker detta låter väldigt bra! W's gura ändrar lite lite på grundkänslan i kompositionen, varken bättre eller sämre, låter ju trist att säga så.. Det är inget fel att grundkänslan ändras menar jag.
Nu har jag lyssnat ett antal gånger. Detta är bra! Kombinationen Dividend och Wernborg är en musikalisk fröjd.
De första versionerna utan W skapade bilder av svensk landsbygd, ängar, hårt arbetande bönder och sköna kvinnor, vatten och natur.
Nu när W är med så flyttas jag raskt "fram" till svenskt 70-tal och någon större svensk industristad. Ett svepande collage över människor som arbetar och lever i,, Uddevalla? (fångat på super8)
Detta gillar jag skarpt!
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.03.2012, 10:31:18 ---Ja visst,riktigt bra detta.
Wernis liret sitter klockrent förutom,lite för mycket av de snabba tonerna.Sakta och lugnt med nån knorr är ju helt underbart,sen en(1)snabb ekvillibrering som avslut - det skulle jag gilla än mer.Riktigt bra så här också,men för fulländning - tja det var ju det där med smaken :D
Som stycke är detta genialt,hur bra som helst.Underbart ljud på det mesta(guran låter lite sprött)och pianosoundet sticker verkligen ut,nog med ryggdunk nu så ni inte blir malliga :D
--- Slut citat ---
Malligheten äro flyktig! :D Vad jag nu menar med det, tack ska du ha! Alltid kul med geniförklaringar! :D
Om Wernborg håller med dig om de snabba tonerna (jag gör det nog inte, är inte gitarrist, men tror jag förstår hur du menar) så får han naturligtvis lägga om :) Men jag tror inte det behövs? Känns färdigt det här..
Tack!
--- Citat från: Light Head skrivet 28.03.2012, 11:02:44 ---Jag tycker detta låter väldigt bra! W's gura ändrar lite lite på grundkänslan i kompositionen, varken bättre eller sämre, låter ju trist att säga så.. Det är inget fel att grundkänslan ändras menar jag.
Nu har jag lyssnat ett antal gånger. Detta är bra! Kombinationen Dividend och Wernborg är en musikalisk fröjd.
De första versionerna utan W skapade bilder av svensk landsbygd, ängar, hårt arbetande bönder och sköna kvinnor, vatten och natur.
Nu när W är med så flyttas jag raskt "fram" till svenskt 70-tal och någon större svensk industristad. Ett svepande collage över människor som arbetar och lever i,, Uddevalla? (fångat på super8)
Detta gillar jag skarpt!
--- Slut citat ---
Kul kul kul! Att du gillar. Håller med om de olika bilderna på de två versionerna. "bolero" och "dalkulla" liksom. Brukar inte se så mycket bilder i min musik själv, dock.
Jäpp, bra jobbat av oss båda! ;) (Malligheten tilltar för varje nytt ord som skrives)
HasseFX:
Mycket trevlig version! :) Nu drar det "tillbaka" mot jazzhållet i och med gitarrpålägget - för övrigt fint tolkat och improviserat! Möjligen lite platt gitarrsound - skulle önska något "rundare", åt Scofield- eller kanske t.o.m. Pat Metheny-hållet!
Dividend:
All right. Mixade "klart" versionen med Wernborg. Tycker det känns färdigt nu, men det finns säkert saker att klaga på. Bring it on! :)
Känns nivåer rätt och panorering av oboe och gitarr åt olika håll? Är reverbering okej utförd?
Visan finns i första inlägget.
--- Citat från: HasseFX skrivet 28.03.2012, 13:37:52 ---Mycket trevlig version! :) Nu drar det "tillbaka" mot jazzhållet i och med gitarrpålägget - för övrigt fint tolkat och improviserat! Möjligen lite platt gitarrsound - skulle önska något "rundare", åt Scofield- eller kanske t.o.m. Pat Metheny-hållet!
--- Slut citat ---
Tack, kul att du följde denna Hasse! Vet inte vilka gitarristerna eller ljud du menar, men Wernborg får väl ha åsikter om det. Tyckte i vilket fall jag fixade en bättre mix nu, där gitarrljudet kommer fram bättre. (I mina öron.)
Tack för lyssning!
HasseFX:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.03.2012, 14:17:31 ---Tack, kul att du följde denna Hasse! Vet inte vilka gitarristerna eller ljud du menar, men Wernborg får väl ha åsikter om det. Tyckte i vilket fall jag fixade en bättre mix nu, där gitarrljudet kommer fram bättre. (I mina öron.)
--- Slut citat ---
Aww sorry, jag menade i första hand solot i mitten, och ja - det är grundljudet jag har synpunkter på och inte mixen :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida