Forum > Demolåtar
En valsmelodi
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.03.2012, 13:49:05 ---Funderade också på det stora antalet gitarrer. Hur många ligger med på denna inspelning? Är det bara en?
--- Slut citat ---
Jag fick gå o titta i maskinen... Det är två akustiska i stereo, den lite tv insp med Audient Mico preamp, den andra med Alesis rörpreamp, där för låter de ganska annorlunda trots samma Shure sm137 mickar. Sen är det en elgitarr med tremolo oxå. Tre sammanlagt.
Tokai:
Fattade inte först - "en valsmelodi" - att det var Ferlins text.
Du låter ju inte direkt mager om bena... Vilket får mig känna lite otrovärdighet. Kanske sjunga en oktav högre med mer sas ynklig, bedrövlig röst? Ang sången tycker du följer alltför slaviskt melodin. Skulle önska att du mer tänjde på vissa toner, mer variation. Kan t.ex höra i mitt inre öra M. Zetterlund sjunga denna. Lite så skulle jag vilja ha det.
Jag har också en Joemeek mikronförstärkare, VC1Qcs, + en Neumann U47 kopia: Peluso 22 47 LE
Men tycker inte min sång låter så bra ändå. Handlar väl mest om vem så står bakom miken :unsure:
MaxB:
Tror också att det generellt mer beror på trollkarlen än trollspöet, för att citera en bekant KR-medlem.
Tokai:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.03.2012, 18:52:02 ---Tror också att det generellt mer beror på trollkarlen än trollspöet, för att citera en bekant KR-medlem.
--- Slut citat ---
Are you talking to me?
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 24.03.2012, 18:14:32 ---Fattade inte först - "en valsmelodi" - att det var Ferlins text.
Du låter ju inte direkt mager om bena... Vilket får mig känna lite otrovärdighet. Kanske sjunga en oktav högre med mer sas ynklig, bedrövlig röst? Ang sången tycker du följer alltför slaviskt melodin. Skulle önska att du mer tänjde på vissa toner, mer variation. Kan t.ex höra i mitt inre öra M. Zetterlund sjunga denna. Lite så skulle jag vilja ha det.
Jag har också en Joemeek mikronförstärkare, VC1Qcs, + en Neumann U47 kopia: Peluso 22 47 LE
Men tycker inte min sång låter så bra ändå. Handlar väl mest om vem så står bakom miken :unsure:
--- Slut citat ---
Du tänker på Cykeln va? Vi andra står framför micken! :)
/Asti t.f. framstående kommentator
Ursäkta OT Håkan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida