Forum > Demolåtar

En valsmelodi

(1/3) > >>

Håkan Nilsson:
Typ så.

MaxB:
Tycker du ska stämma upp gitarren igen och köra med samma ackord. Den ligger definitivt lite för lågt för din röst anser jag. Samtidigt vill jag säga att jag tycker du gör den här låten rättvisa.

Asti:
Riktigt skön och personlig tolkning av en visa ,som jag inte tänkt tidigare
på att den innehåller så fina harmonier...
Möjligen att den skulle höjas något tonsteg, men det funkar så här också tycker jag.
Du får till väldigt behagligt ljud på sång och ak.gitarr. Neumann-micken?
/Asti t.f. Alfred E Neumann

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 24.03.2012, 10:18:18 ---Riktigt skön och personlig tolkning av en visa ,som jag inte tänkt tidigare
på att den innehåller så fina harmonier...
Möjligen att den skulle höjas något tonsteg, men det funkar så här också tycker jag.
Du får till väldigt behagligt ljud på sång och ak.gitarr. Neumann-micken?
/Asti t.f. Alfred E Neumann

--- Slut citat ---

Tack ska ni ha grabbar. Den här har jag tänkt ska vara lite mer överdriven än enbart vacker, att dra skrovligheten och basen i rösten till sin spets.
Sjunger gör jag i Neumann 102an genom Joemeek channelstrippen.
Gitarren går i stereo genom mina nya Shure SM137 och Audient Mico preamp o TC multibandskompressor
http://www.thomann.de/se/shure_sm137_lc.htm
Fruktat bra mickar, jag använder dem allt, congas, orgel gitarr elgitarr, även sång, rumsmickning, OH.... De tål hur starka ljud som helst med -15 db pad, ändå ger de stark signal från en akust eller nyckelharpa tex...

MaxB:
Funderade också på det stora antalet gitarrer. Hur många ligger med på denna inspelning? Är det bara en?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion