Forum > Demolåtar

mahan - THE FINE LINE

(1/8) > >>

mahan:
Tjou!
Har haft en hel del greijs som stört mitt musiserande det senaste året och utan att gå in på detaljer så hoppas jag att detta mitt försök till ny start kan tas i positiv anda. Har förnyat studio PC:n, inskaffat nya mjukvaror och trumset finns nu i tre olika varianter. Så vi får se vart det seglar iväg och här kommer upp en låt som jag ska delta med i en internationell tävling och nu skulle det behövas lite kritik och "ruggdunkningar" med detta nya alster. Tackar på förhand, ska nog försöka vara lite mer aktiv själv åxå med kommentering... har ju vart lite glest med min inloggning här på senaste tiden. Men nog med mina "excuses", här kommer det:

LÅTNAMN: The Fine Line
ARTIST/GRUPP: Mahan One Man Band
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3:36
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Mahan
PRODUCENT: Mahan
EV. MEDVERKANDE: No Body
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

Sången skräpig efter lång influenzza, ska dras på nytt
(Få se om jag lyckas få till det med spelaren, det e ju så länge sen sist!)  :D

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/CLA/THEFINELINE.mp3[/mp3]

Såga på i all sköns ro!

NY VERSION LÖRDAG 23 MARS 21:41 (finsk tid)

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/CLA/THEFINELINEfinal.mp3[/mp3]

OCH HÄR E DEN SISTA VERSIONEN AV DETTA ALSTER den 30 Maj 2012!
LITE NY SÅNG OCH HELT NY MIX O MASTRING, ENDA SOM SAKNAS E VÄL PLÅSTRING :P
Färdig... eller.... sämre... eller bättre....

[mp3=200,20,0,left]http://k005.kiwi6.com/hotlink/jim5js3kiu/the_fine_line_3.mp3[/mp3]

Jay Thomas:
Tjo för tusan, the Mahan is back! :)
Gedigen produktion som vanligt, massivt, tungt ljud med finurliga finesser! :)
Sången drar väl ner lite grann, även om den passar kalas till growling...
Den får 3,5 kalakukkos av 5!

Skulle döpa stilen till MGL= Mahan Goes Lordi. ;)

Harmonica mike:
Men tjenare Johan.

Kul att höra dig igen..Inspirationen kommer och går för fler av oss har jag märkt :) För egen del så rullar det på just nu,men det kan ju slockna lika snabbt..

Denna då:
Hur bra som helst och vilken mix! Det låter kalas om liret också.Lite förkylnings tendens i sången,men det är bara mänskligt och gör absolut ingenting - feelingen går fram.Det är bara dom där stora sångarna som ställer in för en liten förkylning - hmmmppff!!!  :D

Då lutar jag mig tillbaka och utgår från att vi får höra fler alster,riktigt kul att du fick igång inspelningsapparaten igen.Och kör så det ryker i den däringa tävlingen eller vad det nu var..

Mike

Gurano:
Tungt och skönt. Hör tydligt att det är Mahan på sången, genom melodisvänget och de genomarbetade körerna.
Sången haltar lite men du skriver ju att det ska sättas om. Vissa svängar påminner mig om teatralisk rock a la rockmusikal (bla mellan 57-81) - kul.
Mixen är lite jämntjock i ljudbilden.

Lite nyfiken: vad är det för internationell tävling? :)

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Kul att höra ett alster från dig, kära vän.
Kul att höra det "Mahanska" soundet igen.
Även denna röst fungerar tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion