Forum > Demolåtar
Bortskänkes
Eddi:
Ok kanske var lite för överkänslig där Jocke och det var ju just om pipan passar låten.
Struktur är alltid bra så det kan man ju göra har förresten pysslat med en förlängning men Mein lirar ju så överjävligt bra så vete sjutton om jag får ihop det.
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2012, 16:45:54 ---Ok kanske var lite för överkänslig där Jocke och det var ju just om pipan passar låten.
Struktur är alltid bra så det kan man ju göra har förresten pysslat med en förlängning men Mein lirar ju så överjävligt bra så vete sjutton om jag får ihop det.
--- Slut citat ---
Jadu... jag ställde gitarren åt sidan... ;-)) Man får nog ta det lite varsamt och inte tjata ut riffet för att det ska behålla sin effekt... Tror jag ska bidra med att spela på skedar när vi kommer lite längre... ;-)
HasseFX:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2012, 16:45:54 ---Ok kanske var lite för överkänslig där Jocke och det var ju just om pipan passar låten.
--- Slut citat ---
Svårt att få balans i en mix med en baryton-rockröst och en "klassisk" rock-dist - du och Mein tävlar om samma space! Inte konstigt att hårdrocksångarna lyckas bäst när de vrålar ett par oktaver upp ^_^ Alternativet är sånnadär NuMetal-gitarrer som bara fräser <_<, eller "växelsång" ala blues (BB King)
Eddi:
--- Citat från: HasseFX skrivet 24.03.2012, 22:21:27 ---
--- Slut citat ---
Svårt att få balans i en mix med en baryton-rockröst och en "klassisk" rock-dist - du och Mein tävlar om samma space! Inte konstigt att hårdrocksångarna lyckas bäst när de vrålar ett par oktaver upp ^_^ Alternativet är sånnadär NuMetal-gitarrer som bara fräser <_<, eller "växelsång" ala blues (BB King)
--- Slut citat ---
Ok det var ett perspektiv jag inte har tänkt på.
Jocke:
Milde tid, vi har ju bara lekstuga kring ett fräckt riff än så länge - om inte ens arret är klart är det nog lite tidigt att fundera på mixen... tids nog får vi ta oss an det problemet!^^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida